Busstyper på olika linjer i Göteborg

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Micke Hansson

Inlägg av Micke Hansson »

Björne skrev:
CJA skrev:
Mr. Burns skrev:Så praktiskt. Ska ordna en namninsamling med klagomål så vi blir av med de bastuartade den Oudstenbussarna från min linje. Sen får andra klaga lite så att de också blir av med dem. Om några år kanske alla bussar roterat runt i regionen några varv till skattebetalarnas stora glädje.
Ja, gör det. :!: För tro det eller ej; GS lyssnar faktiskt. Men, man måste klaga riktigt mycket. I detta fallet, har det beslutats att 600-bussarna inte ska/får/bör köras på linje 58. Vad som sen är ett "avtal" eller "meddelande", det tycker inte jag att vi ska lägga kraft på att diskutera. 600-bussarna placeras, enligt GS ut mest på industrilinjer.
Nu får herrarna vara så vänliga att yppa mer om avtalet ty minst 1 600-vagn har skymtats på 58:an idag. Finns det något avtal/rekomendation eller är det bara herrarnas önskan?

Min nyfikenhet är stor, men frågar man inget får man inget veta.
Det finns en rekommendation att 600-bussar EJ ska trafikera linje 56/58. Att du sett en 600-buss på 58:an är nog att undantagsfall.
CJA

Inlägg av CJA »

Enligt rykten, så har ett flertal 600-bussar nu försvunnit. Verkar som dom är tillverkade 1994... Nån som vet mer exakt?
Skriv svar