Ny spårväg?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Ny spårväg?
Jag har hört att man håller på att bygga en ny spårväg på Teneriffa (kanske felstavat) och att vagnarna som man ska använda liknar SL:s A32:or. Är det någom som vet om det är denna vagntyp som kommer att användas?
Snokade runt lite på hemsidan trots min obefintliga spanska, hittade en sida om fordonen här: Metro Tenerife - Los vehículos (Obs! Sidan fungerar inte riktigt som den ska i Firefox, så bilden på spårvagnen försvinner.)
Det verkar ju inte riktigt vara A32, framför allt har den många fler leder om det är den på bilden överst på sidan. Någon som vet vilket fabrikat den nya vagntypen är av? Kul att se nya spårvägar som byggs här och var i alla fall!
Det verkar ju inte riktigt vara A32, framför allt har den många fler leder om det är den på bilden överst på sidan. Någon som vet vilket fabrikat den nya vagntypen är av? Kul att se nya spårvägar som byggs här och var i alla fall!

Vagntypen
Vagntypen är nog en Variotram. Jämför Helsingfors nya vagnar, bara en annan front och bygelplacering.essin skrev:Snokade runt lite på hemsidan trots min obefintliga spanska, hittade en sida om fordonen här: Metro Tenerife - Los vehículos (Obs! Sidan fungerar inte riktigt som den ska i Firefox, så bilden på spårvagnen försvinner.)

AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
- Nils Carl Aspenberg
- Nils Carl Aspenberg
information på engelska: http://www.transport.alstom.com/home/Pr ... ins/trams/
titta under referenser
titta under referenser