bangård gullmarsplan
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
bangård gullmarsplan
jag såg i sommras ett förbindelse spår från t-banan mellan gullmarsplan-globen det lädde till en liten bangård full med makadamvagnar. vet någon vad som igentligen finns där för att jag tyckte jag såg en liten depå där men vid spåret dinns ingen strömskena. märkligt
SL´s Banförråd i Slakthusområdet
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Ah, så det ser ut. Varit i närheten flera gånger, men aldrig sett "insidan".
Två frågor Olle: byter du alltid bilden på dig själv? Kul grej å byta ofta!
Andra var väl om du råkade ha felinställt vitbalansering vid Slakthuset, då allt bidde blått.
Två frågor Olle: byter du alltid bilden på dig själv? Kul grej å byta ofta!
Andra var väl om du råkade ha felinställt vitbalansering vid Slakthuset, då allt bidde blått.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Hittade en till bild på SL Slakthusbangård, som togs i december.

Spåret längst ut fortsatte förut till Slakthusets egna bangård där lokstallet med Slakthusets lokomotorer fanns, och vidare bort till det som nu är Tvärbanan. Tunnelvagnarna togs in den vägen, liksom C10-C11 till Saltsjöbanan på sin tid.

Spåret längst ut fortsatte förut till Slakthusets egna bangård där lokstallet med Slakthusets lokomotorer fanns, och vidare bort till det som nu är Tvärbanan. Tunnelvagnarna togs in den vägen, liksom C10-C11 till Saltsjöbanan på sin tid.
:-)lle