Efterlysning - bilder på ovanlig IDTS-skyltning

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
kildor

Efterlysning - bilder på ovanlig IDTS-skyltning

Inlägg av kildor »

Finns det någon som samlar på bilder på IDTS-skyltningen i tunnelbanan? Skulle vara kul att se bilder på de lite ovanligare destinationerna. Nu under spårarbetena kan man ju t.ex. se tåg med den ovanliga slutstationen Globen. Jag tror jag har sett de flesta destinationer i t-banan utom Slussen, Skogskyrkogården, Gamla stan, Thorildsplan, Hornstull, Aspudden, Mälarhöjden, Rinkeby och Rådhuset.

(lista på möjliga destinationer finns här)
dennis

Inlägg av dennis »

Åtminstone thorildsplan har jag sett flera gånger. bland annat under något av ombyggnadsskedena av tranebergsbron har tågen vänt där enligt tidtabell.
Användarens profilbild
micke b

Inlägg av micke b »

Så du menar inte någon av de lite vanligare skyltningarna, som den när allt rullar på som vanligt, men inga uppdateringar sker så att samma nästa-destination och minuter gäller i evighet, eller den mer uppenbara när skylten hängt sig också och rullningen har fryst mitt i? :twisted:

mvh /M
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

mickeb skrev:Så du menar inte någon av de lite vanligare skyltningarna, som den när allt rullar på som vanligt, men inga uppdateringar sker så att samma nästa-destination och minuter gäller i evighet, eller den mer uppenbara när skylten hängt sig också och rullningen har fryst mitt i? :twisted:
Även sådana "ovanligheter" är naturligtvis intressanta att beskåda. Desvärre gör de sig inte särskilt bra på bild - det blir ju liksom svårt att uttyda det icke-normala :wink:

Du brukar ju vara flitig med kameran, mickeb. Har du inget att bidra med? Eller är det bara Söderströmbron som fastnar på bild? :P
AGR
Kontakt:

Re: Efterlysning - bilder på ovanlig IDTS-skyltning

Inlägg av AGR »

kildor skrev:Finns det någon som samlar på bilder på IDTS-skyltningen i tunnelbanan? Skulle vara kul att se bilder på de lite ovanligare destinationerna. Nu under spårarbetena kan man ju t.ex. se tåg med den ovanliga slutstationen Globen. Jag tror jag har sett de flesta destinationer i t-banan utom Slussen, Skogskyrkogården, Gamla stan, Thorildsplan, Hornstull, Aspudden, Mälarhöjden, Rinkeby och Rådhuset.

På TUB 1 så finns det en del koder som användes vid vagntransporter. Koderna finns för att dom styr växlar och signaler. Dessa koder användes tillammans med bokstaven G vilket ger INGEN PÅSTIGNING på IDTS skylten det underlättar ju tyvärr inte foton av ovarnliga destinationer på IDTS skyltarna. De ovarnligaste destinationerna är just nu under enkelspåret. Kod 126 = Globen. På nedre raden står: Byte till buss för vidare färd . Kod 161 = Hötorget (söderut, är igentligen en kod för körning norrut)
För vagntransporter är kod 160= Thorhildsplan S-ut. 140 Gamla stan s-ut 171 Slussen n-ut. Men dessa användes tillsamnas med G. Kod 100= blank skylt.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Användarens profilbild
micke b

Inlägg av micke b »

kildor skrev:Du brukar ju vara flitig med kameran, mickeb. Har du inget att bidra med? Eller är det bara Söderströmbron som fastnar på bild? :P
Kan det vara det där söderströmsfiltret jag köpte, hmmm....

Nej, jag är oftast inte snabb nog med kameran när det är något intressant, och bilderna blir ofta hemska så de åker i tunnan. Den med mot åkeshov, stannar ej vid åkeshov har jag ju redan visat.
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

mickeb skrev:Den med mot åkeshov, stannar ej vid åkeshov har jag ju redan visat.
Ah - just såna bilder jag menar :D
vec

Inlägg av vec »

kildor skrev:Finns det någon som samlar på bilder på IDTS-skyltningen i tunnelbanan? Skulle vara kul att se bilder på de lite ovanligare destinationerna. Nu under spårarbetena kan man ju t.ex. se tåg med den ovanliga slutstationen Globen. Jag tror jag har sett de flesta destinationer i t-banan utom Slussen, Skogskyrkogården, Gamla stan, Thorildsplan, Hornstull, Aspudden, Mälarhöjden, Rinkeby och Rådhuset.

Så här:

Bild
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

vec skrev:Så här:
Just så :)
vec

Inlägg av vec »

kildor skrev:
vec skrev:Så här:
Just så :)
Men inte helt så här? :lol:

Bild
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

vec skrev:Men inte helt så här? :lol:
Öh... nä! Men kul bild :D
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Bild

Nästa tåg går till ropsten, men tåget där efter, vart går det :?:
Jo, man kan läsa att det tåget också går mot Ropsten, och gör det om 6 minuter, men skylten har något problem mesd att visa det!
Bilden är tagen vid Slussens T-bana i onsdags, 2005-08-24 18:54. (Om klockan i kameran gick rätt :) )
Användarens profilbild
micke b

Inlägg av micke b »

Är denna skylt nog för att väcka tråden ur sin årslånga sömn?
Bild

Jag säger bara: Japanerna! Varför tänker ingen på Japanerna? :shock:
Inget linjenummer, och det går ju en massa olika spår från här (t-centralen) och dit ;-)

mvh /M
JDS

Inlägg av JDS »

mickeb skrev:Är denna skylt nog för att väcka tråden ur sin årslånga sömn?
Bild

Jag säger bara: Japanerna! Varför tänker ingen på Japanerna? :shock:
Inget linjenummer, och det går ju en massa olika spår från här (t-centralen) och dit ;-)

mvh /M
Fast det där är nog en vagntransport utan fast radiostation (alltså C13) som är på väg över till tunnelbana 2, och då blir det lite lustig skyltning. Men det tåget kan man ju inte åka med i alla fall!
Christer G

Inlägg av Christer G »

Den här är kanske något som platsar?
Destinationer utan tider!

Bild

/Christer
virtual1

Inlägg av virtual1 »

Christer G skrev:Den här är kanske något som platsar?
Destinationer utan tider!

Bild

/Christer
Tycker det snyggaste är att den fasta skylten säger att tågen går till Skarpnäck eller Hagätra fr. den här sidan plattformen o att det nästan bara är Farstatåg som visas ;-)
Användarens profilbild
Ivers1991
Kontakt:

Inlägg av Ivers1991 »

Var är bilden tagen?
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.

Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Christer G

Inlägg av Christer G »

Gissa var!

/Christer
virtual1

Inlägg av virtual1 »

Christer G skrev:Gissa var!

/Christer
Måste vara Alvik va???
Christer G

Inlägg av Christer G »

Nix!