Säten i GS-bussar

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Incognito

Säten i GS-bussar

Inlägg av Incognito »

Är det bara jag som märkt hur kl-ttr- och nersmutsade sätena i GS bussar är? Ofta får man kryssa runt i mittgången på jakt efter rena säten. Swebus, som fick mycket skit när dom körde här i GBG, hade aldrig så smutsiga säten.
CJA

Inlägg av CJA »

Hej,

Nej, du är inte ensam... men det beror också på busstyp... 600-bussarna är skitiga, likaså många Den Oudsten.
Joohan

Inlägg av Joohan »

jan anser att det itne är så illa att dom är lite skitiga jag åker buss 50 dagligen i gbg å vagn 8... Nä, då finns det annat som är viktigare ...
Incognito

Inlägg av Incognito »

Tycker det är lika illa i alla busstyper, inklusive bussarna som anlände förra sommaren. Det är iofs möjligt att fläckar syns mer på det blåa tyget i de bussarna.

På tal om tyg, jag har noterat att säten ibland byts ut med olika tyger. Jag åkte med en Volvoled häromdagen som hade tre olika sätestyger (ordinarie blå, M31-gröna samt stombussblå). Råder det förvirring på garaget?
Incognito

Inlägg av Incognito »

BussJohan skrev:Nä, då finns det annat som är viktigare ...
Självklart, men visst gör petitessdebatter livet lite roligare? :D
CJA

Inlägg av CJA »

Incognito skrev:Tycker det är lika illa i alla busstyper, inklusive bussarna som anlände förra sommaren. Det är iofs möjligt att fläckar syns mer på det blåa tyget i de bussarna.

På tal om tyg, jag har noterat att säten ibland byts ut med olika tyger. Jag åkte med en Volvoled häromdagen som hade tre olika sätestyger (ordinarie blå, M31-gröna samt stombussblå). Råder det förvirring på garaget?
Vet inte om man tar det som finns, att ett lagat säte är viktigare än vad det är för tyg.

Hur som helst så råder jag folk till att titta innan man sätter sig ner. På flertalet fordon kan man annars riskera att få både tuggummi, metro, eller snus på jeansen. Tydligen så existerar inte order papperskorg för dom som åker... Det är inte bara synlig smuts, utan också damm, med följden att stora moln kan synas när nån reser sig... :shock:
Skriv svar