Minns ni den Provbuss i den mening att den gästspelade på div. garage i Stockholmsområdet i februari 2003. Tror inte den körde i trafik men förarna fick kanske pröva den på garaget, men det vet jag inte, bara gissar.
Då var inte heller uttrycket Vattenskalle för busstypen myntat än.
Nu har den införskaffats av Ringarums Busstrafik, jag minns inte riktigt vad en av bolagets förare sa till mig; om det var första dagen eller första vecka i trafik.. Hur som helst hade den vid fototillfället nyligen satt i trafik.
//MN
Ögonen fastnar på den omdesignade aktern. Nån som kan förklara varför ny plats för nummerplåten har ordnats längre ned? Reglerat i bestämmelser? Estetik?
Bussmicke skrev:Nu har den införskaffats av Ringarums Busstrafik, jag minns inte riktigt vad en av bolagets förare sa till mig; om det var första dagen eller första vecka i trafik..
Enligt Hyenas utdrag förvärvades den samma datum som du plåtade den.
Enligt uttraget ovan är bussen av typ B12M, mig veterligen finns inte ens den modellen, B12MA heter 12 liters ledvagnarna. Men bussen är ju faktiskt en B9SLEA. Ett mycket bra exempel på att vägverkets uttrag skall tas med en nypa salt
Bussmicke skrev:
Då var inte heller uttrycket Vattenskalle för busstypen myntat än.
Tror knappast uttrycket "vattenskalle" kommer att användas av gemene man. Det är nog bara "bussmupparna" på forumen som kommer att kalla busstypen för detta.
Mr. Burns skrev:
Ser ut som om folk sitter högt upp där bak. Var inte en av tankarna med motorplaceringen att man kunde ha lågt golv i hela bussen?
Något behov av lågt golv i hela bussen finns knappast.