Rico skrev:oj, ursäkta om jag infekterade en extremt seriös diskussion. Som omröstningen visar är det ju så att de flesta inte störs av mobiltelefonanvändning. De som störs, störs de även av människor som pratar med varandra? Eller störs de av att de bara kan tjuvlyssna på ena halvan av samtalet? Att det rings och smsas till höger och vänster är väl inget nytt. Man vill vara och åka bland folk, men inte störas av dem. Vad är det för sätt då?
Vi tackar för den infektionen och tar en värktablett!!!
Jodå, folk ringer oxå till mig, men jag har lärt mig att använda den utmärkta funktionen "vibrator" på min telefon, det borde fler göra.
Min intention var inte och "klanka" ner på dem som använder mobilen idag, utan mer att göra uppmärksamhet på att man numera kan med 3G-telefoner, surfa, lyssna på musik, spela spel, titta på film etc. och därmed redan "förstöra" ljudbilden i tunnelbanan ännu mer!
Det senaste verkar ju vara att använda mobilen och dess musik, som en sorts "minibergsprängare" bland ungdomar. Musik är kul men det skall inte störa andra.
Visst det är jättepraktiskt och ur säkerhetssynpunkt enastående att kunna ringa ifrån mobilen i underjorden, men kunde man inte ha nöjt sig där.
För handen på hjärtat, visst har väl mobilen blivit lite som att visa "att så här mycket pengar har jag, och jag har minsann råd med den senaste 3G-telefonen" och så flasha lite till???
Det finns faktiskt folk (företräsdesvis unga) som byter mobiltelefon lika ofta som man byter periodkort i tunnelbanan (jag känner en själv!)
För mig är mobilen ett arbetsredskap, inte en statussymbol.
Sen att sitta bredvid någon som pratar i mobilen det stör mig inte alls!!!