Jaha då var sommartidtabellen igång med alla dom omläggningar det medför.
Körde 6/10 som är kopplad linje vid Grönsakstorget.
Informationen har funnits tillgänglig i knappt 2 veckor men dom som visste nått verkade inte vara Göteborgare iallafall, ingen fattade nått av dom "inhemska".
Hade nåra turister med och dom visste fasen mera.........
Det är lätt att klaga på kollektivtrafiken, men när passagerarna inte ens orkar bry sig med att ta reda på sådant som påverkar deras resvägar ger man upp. Det har stått i tidgningar, vart reklamjinglar både på tv och i radio, informationen finns på http://www.vasttrafik.se men likförbannat..........
Tabellbyte i Göteborg idag 050612
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Ja, jag måste tillstå att även om Västtrafik har sina brister så är man för det mesta ett föredöme vad gäller information om omläggningar, nya tidtabeller etc. I.o.f.s. skulle man ju kunna ta okunskapen ovan som intäkt för att Västtrafiks infokoncept i praktiken inte lyckas, men jag har svårt att se hur man skulle kunna nå dessa uppenbarligen oemottagliga personer på annat vis (inom ekonomins rimlighetsramar).
Jag körde också 6/10 idag, och vid Hagakyrkan ropade jag ut i högtalarna att vagnen bara gick till Grönsakstorget för att där fortsätta som Linje 10 och hänvisade till 3,9 eller 11 för de resenärer som skulle till Brunnsparken eller Centralstationen. Likt förbaskat kommer det fram folk vid Grönsakstorget som undrar varför jag svänger mot Vasaplatsen där.
"Går inte vagnen till Brunnsparken?"
"Men sexan går väl till Hisingen?"

"Går inte vagnen till Brunnsparken?"
"Men sexan går väl till Hisingen?"

- Daniel
"You can't look dignified while having fun!"
"You can't look dignified while having fun!"
-