Bajamajan i Långedragslingan

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Om man behöhöver gå på skethuset när man kör linje 11?
Långedrag har väl inte någon toalett?
Linjen är lång och blåsor kan vara små.
Neko

Inlägg av Neko »

Stod en bajamaja i slingan sist jag var där med 208.
/Neko
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Neko skrev:Stod en bajamaja i slingan sist jag var där med 208.
Just den bajamajan står där genom SSR försorg och är en "föreningsangelägenhet" (Det är dock inte ett hinder för att GS sätter ut en holk.)

//Tony
Med reservation för tyckfel.
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

Eller så hur GS in sig några timmar per dygn (borde bli billigare, sålänge den uppfyller kraven på rastholk)
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Ja - eller inte.

SSR har haft toaletten stående i vändslingan under våren, så hade vi det även under förra våren. Under sommaren minskar normalt vår abonnemangsverksamhet varför det inte längre finns ekonomi i att ha toan stående.

Poängen är dock att det inte är särskilt svårt att få till en "nöd"-lösning för att åstadkomma andra typer av "reglering" än tidtabellsmässiga för förarna. Att ställa upp ett dass är en ren "skitsak". Det går till och med att få dasset uppställt lagom till att nattrafiken börjar och få det borttaget strax efter sista turen, dagligen.

//Tony
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

kan vi inte ta en gammal 600-buss och skita i som någon kör ut/in och sen sanerar? :wink:

Ops!
Nu blev det lite off-topic.
Ledsen!
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Nu vet vi vad du har för tankar om personalen på Affärsområde Buss..... 8)

Skämt å sido - det är väl självklart att det behövs ett rejält pausrum tycker jag. En Bajamaja räcker väl inte riktigt till, det får nog vara lite större doningar så att man inte behöver lösa sitt korsord vare sig i förarplatsen eller på muggen (om man nu löser korsord)

//Tony
Neko

Inlägg av Neko »

Iväg med alla gamla 600-ledbussar!!!
(sorry, var bara tvungen . . . :) )
O korsord är en mkt trevlig sysselsättning förresten. :)

Tillbaks till topic . . .
Skulle vara intressant få veta vilka busslinjer ska gå natt sen. Så man vet
vilka områden man får tampas med. :)
/Neko
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Det är märkvärdigt vad trådarna ofta kommer långt i från ursprungsämnet, nu ser det ju iallafall ut som om man håller sig inom Göteborg och i viss mån GS... annars brukar det börja med en pedalvagn och sluta med någonting i tunnelbanan i en viss huvudkommun.

Nåväl, skitsak eller ej, kan ju inte låta bli att eliminera det faktum att taoletten i långedragslingan är Ringliniens, den har vi papper på... ja jag vet, den är gammal nu, ordvitsen alltså. För aspergrar och andra så kan jag ju då berätta att det förekommer två typer av papper här, dels sådant lent på rulle, samt ett hyreskontrakt.

Nä, inte konstigt att man tröttnar på forumet, när det börjar seriöst och man sedan forstsätter att i mindre seriös anda ju längre ned diskussionen löper ordbajsa allt mer, ja i ordets båda meingar då.

Bj (sur gubbe) :cry:
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
Jourmaster
Moderator
Moderator

Inlägg av Jourmaster »

Den här diskussionen kom allt längre från ursprungsämnet och har därför fått en egen tråd.

:arrow: Jourmaster
Jourhavande forummoderator.
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Björn J. skrev:Det är märkvärdigt vad trådarna ofta kommer långt i från ursprungsämnet, nu ser det ju iallafall ut som om man håller sig inom Göteborg och i viss mån GS... annars brukar det börja med en pedalvagn och sluta med någonting i tunnelbanan i en viss huvudkommun.

Nåväl, skitsak eller ej, kan ju inte låta bli att eliminera det faktum att taoletten i långedragslingan är Ringliniens, den har vi papper på... ja jag vet, den är gammal nu, ordvitsen alltså. För aspergrar och andra så kan jag ju då berätta att det förekommer två typer av papper här, dels sådant lent på rulle, samt ett hyreskontrakt.

Nä, inte konstigt att man tröttnar på forumet, när det börjar seriöst och man sedan forstsätter att i mindre seriös anda ju längre ned diskussionen löper ordbajsa allt mer, ja i ordets båda meingar då.

Bj (sur gubbe) :cry:
Lika svårt för dig som oss andra att hålla dig borta från dasshumorn :wink:
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Grovsnus skrev: Lika svårt för dig som oss andra att hålla dig borta från dasshumorn :wink:
Ja jag skrev ju det... ju längre diskussionen fortled, destå mer oseriöst blev det! 8) Men du måste väl stavat fel... jag är inte så bra på tyska, men "Das Humor" heter det väl... för det är väl inte det utdöda språket latrin..?

Bj. :roll:
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Jag kan inte förstå varför Björn här tycker att vi är oseriösa. Toalettbesök är desvärre nödvändiga - visst det är inte riktigt del av ursprungstråden, varför det alltså är rätt att göra som Jourmaster gjort.

Jag ser inte riktigt oseriositeten med det här - det är ett åtminstone för förarna väldigt angeläget problem som indirekt har med omläggningen att göra eftersom omläggningen i sig är orsaken till att problemet uppkommer.

//Tony
CalleGbg

Inlägg av CalleGbg »

Neko skrev:Iväg med alla gamla 600-ledbussar!!!

Håller med... min största önskan är att dom går i graven. Men kanske kan dom användas till andra göromål... 600-bussarna förstör Göteborg.... *grymt*

/mvh Calle
Björne

Inlägg av Björne »

CalleGbg skrev:
Neko skrev:Iväg med alla gamla 600-ledbussar!!!

Håller med... min största önskan är att dom går i graven. Men kanske kan dom användas till andra göromål... 600-bussarna förstör Göteborg.... *grymt*

/mvh Calle
Det är ju fina bussar i grund och botten, och sedan så får man sig en liten nostalgikick efter allt 500 och 900-vangsåkande :)
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

TonyM skrev:Jag kan inte förstå varför Björn här tycker att vi är oseriösa. Toalettbesök är desvärre nödvändiga - visst det är inte riktigt del av ursprungstråden, varför det alltså är rätt att göra som Jourmaster gjort.

Jag ser inte riktigt oseriositeten med det här - det är ett åtminstone för förarna väldigt angeläget problem som indirekt har med omläggningen att göra eftersom omläggningen i sig är orsaken till att problemet uppkommer.

//Tony
Nej egentligen är det ingen skitsak det där med eliminationen, eller rättare sagt det är just det det är...

Men om man inte får sköta sin eliminiation ordentligt blir man ju såsmåningom inte längre förmögen att sköta sitt arbete. Och såväl proffesionella förare samt sådana och deras vänner konduktörerna som bemannar veteranspårvagnar på sin fritid måste ju få göra sig av med fekaliteter samt sådant som passerat genom njurarna Annars kan de ju inte sköta sin säkerhetstjänst (förare och konduktörer alltså) ordentligt.

Men man får ju se det i sitt sammanhang; (semikolon!)
Pro primo Allvarligt byte av samtalsämne, från en seriös och välformulerad redogörelse hur det tidtabellsmässigt etc. kommer att se ut på spårvägen framöver.
Pro secundo En uppfattningsvis, chickanering av ursprungsinläggaren, där man genom att byta samtalsämne samt typ av ämne gravt förlöjligar denne, jag vet att detta inte alls var med avsikt, men för "nytillkommna" forumbesökare kanske det kan väcka en del undringar och anstöt. Vi vet ju med all tydlighet hur andra diskussioner felaktigt uppfattats på rätt sätt tidigare.
Pro tertio En respektlöshet mot forumets regler, men kanske inte mot rådande klimat.

Nåväl, som Tony redan skrivit så har ju detta ämne fått en helt egen tråd, där vi som regredierat till den anala fasen kan fortsätta med att vidare utveckla denna skitsak.

Bj. :arrow:
Vadå jag dyster?
spårvägg

Re: Bajamajan i Långedragslingan

Inlägg av spårvägg »

Enligt nedanstående länk, fick åtminstone en spårvagnsförare i Göteborg göra ett naturbehovsuppehåll, vilket innebar ett besök bakom ett träd.
http://tjuvlyssnat.se/tjuvlyssnat/sparv ... bromsspar/
Det framgår inte i detta fall vilken linje detta gällde.
Skriv svar