Vad är det för fel på saltis?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
wheniwasinspace

Vad är det för fel på saltis?

Inlägg av wheniwasinspace »

Enligt SLs är trafiken på saltjöbanan ersatt med buss pga av banfel. Det har varit så sedan den 25:e? Är det någon som vet varför? Vad är felet?

mvh,
Alexander, tutf
Gunnar Eriksson

Re: Vad är det för fel på saltis?

Inlägg av Gunnar Eriksson »

wheniwasinspace skrev:Enligt SLs är trafiken på saltjöbanan ersatt med buss pga av banfel. Det har varit så sedan den 25:e? Är det någon som vet varför? Vad är felet?
Jag har citerat Tidningen City fredag 27 maj sid 2: (pdf-fil) i en annan tråd idag om tunnelbanan. Jag kan ta ett annat citat ur samma artikel när det gäller felet på Saltsjöbanan: "I onsdags upptäcktes ett onormalt hjulslitage vid en rutinkontroll som kunde tyda på banfel". Tilläggas kan att normal tågtrafik beräknas komma igång tidigast efter helgen.

Vänliga hälsningar

Gunnar Eriksson
Gunnar Eriksson

saltis åter igång

Inlägg av Gunnar Eriksson »

SL har uppdaterat sin information fredag kväll, och säger nu att fr o m lördag 28 maj kommer tågtrafiken att återupptas Solsidan–Igelboda och Igelboda–Slussen med korta tåg, så förstärkningsstrafiken med buss ligger kvar. Saltsjöbaden-Igelboda busstrafikeras en tid till och om en vecka beräknas full trafik med långa tåg åter vara igång.

Vänliga hälsningar

Gunnar Eriksson
Likströmifötterna

Inlägg av Likströmifötterna »

Och idag hade de rökutveckling i Slussen. Ha, jag är så glad att jag har flyttat! :wink:
Skriv svar