Någon som känner igen sig?

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Jan L
Kontakt:

Någon som känner igen sig?

Inlägg av Jan L »

En regnig novemberdag 1974 gjorde Spårvägssällskapet en utfärd på Lidingöbanan med extratåg. Här ses väl valda delar av gänget vid studiebesöket i Aga.

Tåget kördes dels ned mot margarinfabriken i Gåshaga, dels fram till Shells grindar på Rasta-spåret. Det framfördes för övrigt av den ständigt piprökande motorvagnsföraren Einar Berg, som sedan gick i pension.

Är det dessutom någon som vet exakt datum så skulle jag bli mycket tacksam.

Bild
Jimmy

Inlägg av Jimmy »

Hej.
Kollade mina gamla kalendrar.
Söndag 10 november 1974 har jag skrivit in att det var utfärd på Lidingö, samling Ropsten kl 11 och sedan något om Gåshaga Värdshus kl 15. Kan det vara den utfärden?

Mvh
Jimmy
Användarens profilbild
Jan L
Kontakt:

Tack!

Inlägg av Jan L »

Det är den! Det var lunch på Värshuset om minnet inte sviker mig totalt. Tack!
Användarens profilbild
Olle
Kontakt:

Inlägg av Olle »

Så kom man då god tvåa. Den 10 november som sagt och samling Ropsten 11.00 och utfärd med 9-33-49 till Aga, Gåshaga och Rasta.

Bild

Det var ett riktigt höstruskväder, och alldeles för mörkt för att få bra bilder. Nu, med skannerns hjälp, kan man ljusa upp dem, men det kunde man inte tänka sej då. Det var ju tilloch med före ABC80ans tid. Och den datorn skulle inte ens få in den här bilden i sitt minne.

Det hände en del annat sedan under förvintern.

5 december var det bildvisning på SSS. Jag har noterat att jag skulle ta med bilder, men jag minns ej vilka.

7 december åkte jag rälsbuss 10.59 från Stockholm Östra till Eddavägen, med den enda dagliga turen, och var åter vid Ö klockan 14.28

8 december hade SSS en utfärd med linje 26 (buss den här gången) till Rissne depån på T3.
:-)lle
Skriv svar