c14 norsborg
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
c14 norsborg
hej jag såg i sommras en c14 i norsborg. vet någon om den var på prov här på linje 13 eller?
-
C14...
De var tillfälligt inlånade men nu när det är år 2003 kan det åter bli aktuellt med C14 på bana 2. Dessa försvinner från ettan i och med att nya C20 ("C21") levereras och bana 2 skrotar ut C13-vagnar.
Re: C14...
Fredrik, har du nån aning,typ tidplan, när man har tänkt sig allt detta?Fredrik H Klint skrev:De var tillfälligt inlånade men nu när det är år 2003 kan det åter bli aktuellt med C14 på bana 2. Dessa försvinner från ettan i och med att nya C20 ("C21") levereras och bana 2 skrotar ut C13-vagnar.
Våren?
/Micke
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
-
C14 på bana 2
Till Micke: Vet tyvärr inte exakt men det var tänkt att ske nu under våren...
Vad menar adtranz med "äntligen kommer det vagnar med orange inredning"? Jag kan upplysa om att dessa vagnar är mer populära hos kl-ttr- då dom är svårare att få rena efter att de blivit bombade... De har ingen skyddstejp som de gul/vita vagnarna har... (Det kanske är jag som är nojig...)
Vad menar adtranz med "äntligen kommer det vagnar med orange inredning"? Jag kan upplysa om att dessa vagnar är mer populära hos kl-ttr- då dom är svårare att få rena efter att de blivit bombade... De har ingen skyddstejp som de gul/vita vagnarna har... (Det kanske är jag som är nojig...)