Passageraravsläpp på snabbspåret strax före Gamlestadstorget
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Passageraravsläpp på snabbspåret strax före Gamlestadstorget
När jag åkte hem idag med sjuan passerade jag Gamlestadstorget i riktning in mot stan. Strax bortanför växlarna efter Gamlestadstorget på snabbspåret stod en 11:a (tror det var vagn 328, men det ska jag inte svära på) och släppte utav sina passsagerare. Någon som veta vad som hade hänt?
Hoppas jag att det inte var en förare som släppte av utan att det var vagnsfel och nått stjärnskott dratt nödöppnare då denna inte kunde vänta, kliver en av så gör alla det, inget vi förare kan påeverka på annat sätt än att uppmana folk att sitta kvar i vagnen o inte utsätta sig för livsfara.
Släppte föraren av utan hjälp från TL eller att det säkrats genom att stoppa trafiken så är det tjänstefel.
Släppte föraren av utan hjälp från TL eller att det säkrats genom att stoppa trafiken så är det tjänstefel.
Jag har varit med om att en förare släppte av en kille på snabbspåret i höjd med svingeln.
(edit; korvfingrar)
(edit; korvfingrar)
Senast redigerad av Barre den söndag 24 april 2005 12:14, redigerad totalt 1 gånger.
"I bring nothing to the table!"
TL var där.Slagpåse skrev:Hoppas jag att det inte var en förare som släppte av utan att det var vagnsfel och nått stjärnskott dratt nödöppnare då denna inte kunde vänta, kliver en av så gör alla det, inget vi förare kan påeverka på annat sätt än att uppmana folk att sitta kvar i vagnen o inte utsätta sig för livsfara.
Jag var dock med en gång, på väg över Götaälvbron, när det blev broöppning och vi fick stanna. En av passagerarna, som nog inte var helt nykter, fick cellskräck och bände upp mittdörrarna med händerna, sprang över vägbanan och hoppade över räcket till GC-banan. Jag har för mig att det var på en M28 detta utspelade sig, men det här är något år sedan så jag är inte helt säker.
Lugna ner dig lite, behöver ingen tråkig attityd här på forumet.Slagpåse skrev:O vad skrev jag i mitt inlägg ??Anonymous skrev:Ingen förare som följer sitt reglemente släpper av passagerare på snabbspåret. Hoppas att de drog i nödöppnare och gick av på eget bevåg. Annars har ett grovt regelbrott inträffat!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Ooh nej, den gång jag sett det var det en kille som trodde att han var på trean, men det visade sig vara elvan (hur man nu kan förväxla dom), han pratade med föraren, som öppnade framdörren och släppte av honom vid spåret som går från snabbspåret till olskrokstorget.Anonymous skrev:Ingen förare som följer sitt reglemente släpper av passagerare på snabbspåret. Hoppas att de drog i nödöppnare och gick av på eget bevåg. Annars har ett grovt regelbrott inträffat!
Ingen nödöppning där alltså.
"I bring nothing to the table!"
Re: Passageraravsläpp på snabbspåret strax före Gamlestadsto
Kan inte ha varit 328. 328 finns inte. M31 har nr 301-305, 307-327, 329-360, 362-380.
Eller har jag fel? Jag har för mig att 328 och 361 nyligen har blivit skrotade, jag har för mig att jag läste det på Postvagnen, eller måste jag ha läst i sömnen?
Eller har jag fel? Jag har för mig att 328 och 361 nyligen har blivit skrotade, jag har för mig att jag läste det på Postvagnen, eller måste jag ha läst i sömnen?