Passageraravsläpp på snabbspåret strax före Gamlestadstorget

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
GumUlf

Passageraravsläpp på snabbspåret strax före Gamlestadstorget

Inlägg av GumUlf »

När jag åkte hem idag med sjuan passerade jag Gamlestadstorget i riktning in mot stan. Strax bortanför växlarna efter Gamlestadstorget på snabbspåret stod en 11:a (tror det var vagn 328, men det ska jag inte svära på) och släppte utav sina passsagerare. Någon som veta vad som hade hänt?
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Hoppas jag att det inte var en förare som släppte av utan att det var vagnsfel och nått stjärnskott dratt nödöppnare då denna inte kunde vänta, kliver en av så gör alla det, inget vi förare kan påeverka på annat sätt än att uppmana folk att sitta kvar i vagnen o inte utsätta sig för livsfara.

Släppte föraren av utan hjälp från TL eller att det säkrats genom att stoppa trafiken så är det tjänstefel.
Användarens profilbild
Daniel R

Inlägg av Daniel R »

Det var stopp på snabbspåret i riktning mot Gamlestan pga vagnfel så det kan mycket väl ha varit 328. Vid centralstationen såg jag senare två M31:or hopkopplade för bogsering, en elva längst fram med något fel och en fyra bakom.
- Daniel
"You can't look dignified while having fun!"
Barre

Inlägg av Barre »

Jag har varit med om att en förare släppte av en kille på snabbspåret i höjd med svingeln.

(edit; korvfingrar)
Senast redigerad av Barre den söndag 24 april 2005 12:14, redigerad totalt 1 gånger.
"I bring nothing to the table!"
GumUlf

Inlägg av GumUlf »

Slagpåse skrev:Hoppas jag att det inte var en förare som släppte av utan att det var vagnsfel och nått stjärnskott dratt nödöppnare då denna inte kunde vänta, kliver en av så gör alla det, inget vi förare kan påeverka på annat sätt än att uppmana folk att sitta kvar i vagnen o inte utsätta sig för livsfara.

Släppte föraren av utan hjälp från TL eller att det säkrats genom att stoppa trafiken så är det tjänstefel.
TL var där.
GumUlf

Inlägg av GumUlf »

Jag var dock med en gång, på väg över Götaälvbron, när det blev broöppning och vi fick stanna. En av passagerarna, som nog inte var helt nykter, fick cellskräck och bände upp mittdörrarna med händerna, sprang över vägbanan och hoppade över räcket till GC-banan. Jag har för mig att det var på en M28 detta utspelade sig, men det här är något år sedan så jag är inte helt säker.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ingen förare som följer sitt reglemente släpper av passagerare på snabbspåret. Hoppas att de drog i nödöppnare och gick av på eget bevåg. Annars har ett grovt regelbrott inträffat!
:shock:
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Anonymous skrev:Ingen förare som följer sitt reglemente släpper av passagerare på snabbspåret. Hoppas att de drog i nödöppnare och gick av på eget bevåg. Annars har ett grovt regelbrott inträffat!
O vad skrev jag i mitt inlägg ?? :?: :?: :?: :idea: :shock: :roll:
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Slagpåse skrev:
Anonymous skrev:Ingen förare som följer sitt reglemente släpper av passagerare på snabbspåret. Hoppas att de drog i nödöppnare och gick av på eget bevåg. Annars har ett grovt regelbrott inträffat!
O vad skrev jag i mitt inlägg ?? :?: :?: :?: :idea: :shock: :roll:
Lugna ner dig lite, behöver ingen tråkig attityd här på forumet. :(
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Grovsnus skrev:Lugna ner dig lite, behöver ingen tråkig attityd här på forumet. :(
Och ditt vart det bättre av?? :wink:
Barre

Inlägg av Barre »

Ooh nej, den gång jag sett det var det en kille som trodde att han var på trean, men det visade sig vara elvan (hur man nu kan förväxla dom), han pratade med föraren, som öppnade framdörren och släppte av honom vid spåret som går från snabbspåret till olskrokstorget.
Ingen nödöppning där alltså.
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

Har man sett så "tokfel" så är det bara att åka med till Gammlestadstorget o ta 6:an eller 8:an över Redbergsplatsen.

Vafasen tjänar det tll att släppa nånn där, jo kanske en kollega men dom flesta vet ju vilken vagns som går vart av kollegorna :lol:
Barre

Inlägg av Barre »

Detta var någon typ av "utböling", helt klart, han blevmycket strerssad då han insåg att han skulle komma ut till dom läskiga nordöstra stadsdelarna. Där bits ju folk, allmänt känt :)
Hallå

Re: Passageraravsläpp på snabbspåret strax före Gamlestadsto

Inlägg av Hallå »

Kan inte ha varit 328. 328 finns inte. M31 har nr 301-305, 307-327, 329-360, 362-380.

Eller har jag fel? Jag har för mig att 328 och 361 nyligen har blivit skrotade, jag har för mig att jag läste det på Postvagnen, eller måste jag ha läst i sömnen?
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Inga M31:or är skrotade.

306 saknas dock eftersom den första M21 206 är delvis skrotad.

//Tony
Med reservation för tyckfel.
Skriv svar