Okej, då testar jag att lägga in en bild... Here we go!
C4 2477 i Nyboda (maj -99). Jag och en kompis offrade en helg på att rangera om lite vagnar varpå vi "brottade" ut C4:or och kunde ta lite bilder. Det är lite tråkigt att ta kort på vagnar som annars alltid går som mellanvagnar. Vet någon måhända när C4 gick sista gången som ledarvagn? Har hört både -96 och -97...
Förstår inte riktigt vad du menar... Får jag inte lägga ut min bild? Att jag uttrycker mig med ordet "test" kan knappast vara olagligt, eller? Tycker att jag har min fulla rätt att göra det då det var första gången jag la ut en bild och visste inte om det skulle fungera eller inte. Skriv lite vettiga kommentarer i stället för att provocera.
Förstår inte riktigt vad du menar... Får jag inte lägga ut min bild? Att jag uttrycker mig med ordet "test" kan knappast vara olagligt, eller? Tycker att jag har min fulla rätt att göra det då det var första gången jag la ut en bild och visste inte om det skulle fungera eller inte. Skriv lite vettiga kommentarer i stället för att provocera.
Detta forum är avsett för diskussion om hur forumet fungerar. Ett meta-forum, s.a.s.
Det finns ett särskilt forum för att göra tester, och det är lite konstigt att ett enkelt påpekande om detta ska anses provocerande.
I testforumet kan man kladda på precis som man vill för att lära sig alla olika funktioner utan att någon seriös diskussion störs.
Fredrik H Klint skrev:... Får jag inte lägga ut min bild? Att jag uttrycker mig med ordet "test" kan knappast vara olagligt, eller?
Hei Fredrik.
Synd du provoseres av Bruses "hint", men det er noe i det han skriver; bruk "riktig" forum til hva du skal gjøre! Se på hovedsiden om hva de forskjellige forum er til, og se evt her for nærmere info: http://www.ss.se/forum/rules.php. Dette er ikke for å være ekkel, men for å gjøre det lettere for forums 210 brukere å finne dine innlegg . OK?
Fredrik H Klint skrev:...C4 2477 i Nyboda (maj -99). Jag och en kompis offrade en helg på att rangera om lite vagnar varpå vi "brottade" ut C4:or och kunde ta lite bilder. Det är lite tråkigt att ta kort på vagnar som annars alltid går som mellanvagnar. Vet någon måhända när C4 gick sista gången som ledarvagn? Har hört både -96 och -97...
Forstår at du kjører på T-banen i Stockholm, og at det er noe spesielt med C4 siden de bare brukes som mellomvogner. Men hva er spesielt med disse vognene?
Anledningen till att C4:orna försvann som ledarvagnar var (har jag hört...) att Järnvägsinspektionen tyckte de hade stora brister vad gäller säkerheten, (inga klarsignallampor, ingen snabbstart), dessutom var väl förarmiljön något ålderdomlig. Hytten motsvarar mer eller mindre exakt C1/C2 och dessa fick ledarvagnsförbud redan 1983-84. En annan grej var att dessa vagnar ej hade hastighetsmätare varpå föraren fick gissa sig till hastigheten för att undvika summer, om föraren ej kvitterat summern och fullbromsat tåget på 1-2 sekunder så gick tåget i nödbroms! Med andra ord var det kanske inte lika avslappnat att köra dessa vagnar som de nyare... Tilläggas kan att jag ej kört dessa vagnar förutom på hallgården och är ingen expert på området "köra med vev" som det kallades... När så C4:orna fick ledarvagnsförbud var dessa tvungna att ersättas med andra vagnar varpå ett ganska stort vagnbyte skedde med bana 1. Dessa fick ca 30-35st C4:or och tvåan erhöll ungefär 50st C12:or.
Fredrik,
Tycker ändå att ditt bidrag har hamnat fel. "Spörsmål om Forum" är hursomhelst knappast rätt forum för bilder eller hur.
De enda lämpliga forum skulle då vara testforumet och "Visa bilder".
Ännu ett inlägg som flyttats till rätt kategori.
För att underlätta för de som söker inlägg, bilder, diskussioner, så var vänliga posta inläggen under rätt kategori.
Mao, tänk på edra medmänniskor, inte bara på er egen slöhet...
Läs alltidFAQ:en och Reglerna först innan du frågar om Forum.