gevaila c13
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
gevaila c13
kan någon en bra sida med bilder på gevalias c13 vagn
Kaffe vagnen
Någon sida med just bilder på 1171 kan jag inte komma på, men här är en bild på 1171

AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
gevalia c13
En intressantare fråga är väl vad som hänt med vagnen. Är den skrotad (har inte sett den på "skrotspåret" i Hammarby)? Kommer det att bli något nytt hyss med servering ifall den finns kvar? 

-
Re: gevalia c13
Vagnen skrotades väl i september eller oktober.Leif skrev:En intressantare fråga är väl vad som hänt med vagnen. Är den skrotad (har inte sett den på "skrotspåret" i Hammarby)? Kommer det att bli något nytt hyss med servering ifall den finns kvar?
Mvh, Adrian
C13 1171...
Har inte heller sett den på länge, den kan säkert vara skrotad, tyvärr. Detta var för övrigt den sista C13-vagnen som blev omlackad till blå efter Gevalia-jippot, detta var aug-sep 2001 vill jag minnas att det stod på vagnens rev-datum. Övriga blå C13-vagnar blev omlackade 1998-99, ingen år 2000...?
Fredrik
Fredrik
C13 vs C6...
Hallå där!
Tycker faktiskt att C13 är helt okej medan kamvalsvagnarna (C6 & C8) ofta strular och är allmänt sega... Men det varierar förstås på respektive vagn... Visst finns det risiga C13-vagnar också! Men tio stycken ska tydligen behållas som transportvagnar, hi-hi!
Hur som helst kanske man skulle bygga om C14/C15 till kontaktorvagnar? Inte så troligt kanske men det här måste vara de sämsta Cx-vagnarna som byggts! Länge leve kontaktorvagnarna!
PS: Detta är skrivet med glimten i ögat så ingen behöver ju reta upp sig i onödan...
Tycker faktiskt att C13 är helt okej medan kamvalsvagnarna (C6 & C8) ofta strular och är allmänt sega... Men det varierar förstås på respektive vagn... Visst finns det risiga C13-vagnar också! Men tio stycken ska tydligen behållas som transportvagnar, hi-hi!
Hur som helst kanske man skulle bygga om C14/C15 till kontaktorvagnar? Inte så troligt kanske men det här måste vara de sämsta Cx-vagnarna som byggts! Länge leve kontaktorvagnarna!
PS: Detta är skrivet med glimten i ögat så ingen behöver ju reta upp sig i onödan...
-
Re: C13 vs C6...
Vilken vagntyp är C8)Fredrik H Klint skrev:(C6 & C8)