a24 lidingöbanan
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
a24 lidingöbanan
vet någon om a24 fortfarande rullar på lidingöbanan
-
Visst rullar A24 fortfarande på Lidingöbanan, fast inte så ofta, och som sagt inte i ordinarie trafik. Senast en A24 gick på banan var fredagen den 13 december, då SL:s museivagn nr 17 traditionsenligt rullade som luciatåg under morgonrusningen.
Vagnen, som återfick sin venetianskt röda färg 1994, brukar vara ute och röra på sig några gånger om året.
Senast A24 gick i reguljär trafik var hösten 1993, innan banan försågs med ATC.
Vagnen, som återfick sin venetianskt röda färg 1994, brukar vara ute och röra på sig några gånger om året.
Senast A24 gick i reguljär trafik var hösten 1993, innan banan försågs med ATC.
/ Janne
A24 boggier
Hej Gyllis!
Trevligt att se att du också är ute och luftar dig på Forum ibland.
Jag vill minnas att det är A30-boggier på vagnen för närvarande. Visserligen står vagnen bara 100 meter härifrån, men jag orkar inte ta mig dit i denna sena timma för att kontrollera.
Trevligt att se att du också är ute och luftar dig på Forum ibland.

Jag vill minnas att det är A30-boggier på vagnen för närvarande. Visserligen står vagnen bara 100 meter härifrån, men jag orkar inte ta mig dit i denna sena timma för att kontrollera.
/ Janne