Elegi över Den Oudsten

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Kod: Markera allt

Länge leve Den Oudsten!
Vem 17 är Den Oudsten?

Nåväl det är som Rojo säger, det beror på vagnomloppen, och det är tydligen olika för olika veckodagar. Jag har fått detta fenomen noggrannt förklarat för mig (av "KL17") men hängde väl inte riktigt med i alla parametrarna.

Bj.
Vadå jag dyster?
jesper

Inlägg av jesper »

Den Oudsteen är en busstyp :D

mvh jesper
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

jesper skrev:Den Oudsteen är en busstyp :D

mvh jesper
Jag som trodde att det var en holländsk mejerist som lyckades förgifta ockepationstyrkorna under WWII och därmed fått hjältestatus...

:roll:

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
daca

Inlägg av daca »

Du har rätt i att det handlar om en holländare! Den Oudsten Bussen, som företagets hela namn är, kommer från holland. :) Dock gick detta föratag i graven för att antal år sen...
Länge leve Den Oudsten!
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

daca skrev:Du har rätt i att det handlar om en hålländare! Den Oudsten Bussen, som företagets hela namn är, kommer från hålland. :)
Du får byta tempus i meningen, ty bolaget har tillverkat sin sista buss.
Användarens profilbild
daca

Inlägg av daca »

Mmmm, missade det... Hursomhelst så är det mycket trevliga bussar, särskilt de från mölndal. Mr Burns favoriter också, inte sant?? :lol: :wink:
Länge leve Den Oudsten!
Axel
Kontakt:

Inlägg av Axel »

Mr. Burns skrev:
daca skrev:Du har rätt i att det handlar om en hålländare! Den Oudsten Bussen, som företagets hela namn är, kommer från hålland. :)
Du får byta tempus i meningen, ty bolaget har tillverkat sin sista buss.
Men han skrev ju det i meningen efter:
daca skrev:Dock gick detta föratag i graven för att antal år sen...
Dom gick i konkurs 2000, ganska omgående efter den senaste leveransen till GS, vagn 501- (543 tror jag.)

Dessa vagnar är ganska risiga nu, eftersom det inte finns några reservdelar att få tag på.
Åtminstone tycker jag vagnarna i Mölndal är i kraftigt behhov av lite omvårdnad. Höj- och sänket är också många gånger skrattretande. Ni skulle se när tre bussar står på rad i Lindome och lutar ... så att insteget blir maximala möjliga.

Jo, jag vet att man nu börjat måla dessa bussar blå, men för mig är de fortfarande inte mina favoriter.
--
Axel
Låst