SM53/3 259

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

SM53/3 259

Inlägg av Bussmicke »

Bild

//MN
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Nico
Kontakt:

Inlägg av Nico »

Virkelig diggabelt bilde, håper på å se den vogna i byen igjen i løpet av sommern. :wink:
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Nico skrev:Virkelig diggabelt bilde, håper på å se den vogna i byen igjen i løpet av sommern. :wink:
Mulighetene er til stede for at du får det, av tre HØKA'er LTF disponerer, så er 247 (259) i best teknisk stand, 234 er dårlig teknisk, og 215 må man bruke masse penger på å få presentabel!

Andreas
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Ser fram emot det, är det någon form av evenemang i sommar?
Typ, Spårvagnsparad?
//MN
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Bussmicke skrev:Ser fram emot det, är det någon form av evenemang i sommar?
Typ, Spårvagnsparad?
//MN
Det er en del planer, men hvor offisielt det er veit jeg ikke!

Men info vil vell komme om ikke alt for lang tid!

Andreas
Lars Fredrik

Inlägg av Lars Fredrik »

http://www.sporveismuseet.no/kalender

Vi planlegger et større arrangement 27. august på Rådhusplassen. Samtidig er det Oslo kystkulturfestival hvor det lille som finnes av dampbåter i Oslo deltar.

Vi jobber med arrangementet i disse dager, og ingen ting er fastlagt, men det blir kjøring med veterantrikk(er), kjøring med hestesporvogn, vognoppstilling på Rådhusplassen, veteranbussutstilling og -rundturer, og kanskje litt annet. Vi får se hva tiden bringer.

Når det gjelder 234 og 215 så er hovedproblemet kablene. Hr. Widén kan sikkert supplere med hva han synes om kabelkvaliteten fra femtitallet... 247 fikk nytt kabelanlegg, og mye tyder på at denne kan settes i drift for en rimlig penge. Vi jobber med dette om dagen, men det er mange utfordringer - ikke minst med dokumentasjon overfor ymse tilsyn. 247 er kanskje ikke den mest interessante vognen slik den fremstår lyseblå og med stoffinteriør av SL79/2-typen, men det er bedre enn ingenting. Bak kommer vi mest sannsynlig til å henge TBG/ST89/S27 586. Noen Göteborgere som vet hva den EGENTLIG heter?

Bild

Forøvrig: Vi satser ikke bare på å få i stand litt kjedelige 50-tallere. Også 307 er på gang. Her ser ting ut til å skje rimelig raskt.

Bild
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

Lars Fredrik skrev: Bak kommer vi mest sannsynlig til å henge TBG/ST89/S27 586. Noen Göteborgere som vet hva den EGENTLIG heter?
Enlitgt SS databasuppgift:

TBG 586 är f d S27 438 inköpt av OS 1985

Och jag som inte ens är Göteborgare :shock:

Däremot skulle jag vilja veta vad OS gamla Stockholmsläp (STO nr 581, skrotad när?) hade för nummer som B25 i Stockholm???
Användarens profilbild
Thomas Lange

Inlägg av Thomas Lange »

Byggare Bob skrev:Däremot skulle jag vilja veta vad OS gamla Stockholmsläp (STO nr 581, skrotad när?) hade för nummer som B25 i Stockholm???
I Stockholm hette vagnen 1499. Den utrangerades 3 feb 1984 och skrotades 21 mars samma år.

Källa: Inngang bak, utgiven av Forlaget Lokaltrafikk.
Ju förr dess bättre.
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Thomas Lange skrev:
Byggare Bob skrev:Däremot skulle jag vilja veta vad OS gamla Stockholmsläp (STO nr 581, skrotad när?) hade för nummer som B25 i Stockholm???
I Stockholm hette vagnen 1499. Den utrangerades 3 feb 1984 och skrotades 21 mars samma år.

Källa: Inngang bak, utgiven av Forlaget Lokaltrafikk.
Og her er et bilde av vognen, fotografert i Sagene vognhall i 1974 av Olle S. Nevenius:
Bild
OS 87 og OS 581 (tidligere B25 1499)

Andreas
Skriv svar