Någon som hann ta ett kort på det 6 vagnar långa tåget vid Baggeby igår. Såg riktigt grymt ut när de körde iväg 10 meter med det i snö kaoset .
Medans jag ändå håller på, så kan jag ju fråga om någon har en stilig vinter bild från lidingöbanan i 1024x768 format så att man skulle kunna ha det som skrivbords underlägg .
Senast redigerad av WWPD den tisdag 25 januari 2005 18:07, redigerad totalt 1 gånger.
Som svar på din andra fråga: Titta gärna på min sajt (länk längst ner i detta inlägg). Jag har ett antal bilder på Lidingöbanan varav en del är tagna på vintern. Alla dessa är tagna i högre upplösning än det som visas på sajten, men jag kan inte utan vidare garantera att de finns i lika hög upplösning som du önskar. Kolla dock om det finns någon bild du fastnar för så kan jag kolla hur bra upplösning jag har på den, och så kan jag skicka den till dig i den högre upplösningen om den duger.
Johan A skrev:Räcker stationerna till för så långa tåg ?
Nej, det gör de inte men här var det fråga om ett havererat tåg som drogs av ett hjälptåg. Troligtvis var det ett elfel i en vagn som slog ut strömmatningen på delar av banan under ca. 1 1/2 timme.