Fråga om plankorsningar för Köpenhamns S-tåg
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Fråga om plankorsningar för Köpenhamns S-tåg
Vad jag har förstått går S-tågen i Köpenhamn på ett eget bansystem utan att blandas med DSB:s övriga tåg. Det har fått mig att fundera på en sak: Har detta bansystem plankorsningar, eller går det helt separerat från annan trafik? Jag skulle gissa på det tidigare, eftersom Metron kallas Köpenhamns första metro. En vanlig definition av metro brukar ju annars innehålla frånvaro av plankorsningar.
Københavns S-bane har ikke længere krydsninger i niveau (plankorsningar). De sidste forsvandt da der blev bygget dobbeltspor til Frederikssund (indviet 2002).
S-banen kører uafhængig af fjerntog og metro. Der er dog nogle sporforbindelser til fjerntogssporene men i den daglige drift er der kun en af dem der bruges og kun til et par godstog.
S-banen kører uafhængig af fjerntog og metro. Der er dog nogle sporforbindelser til fjerntogssporene men i den daglige drift er der kun en af dem der bruges og kun til et par godstog.
Med venlige hilsner
Leif Jørgensen
Leif Jørgensen
- BaardB
- Kontakt:
Både Holmenkollbanen og Kolsåsbanen har planoverganger. Dette er de to banene som fortsatt har kjørestrømmen hengende i ledning over sporet, og ikke har strømskinner på bakkenivå.Anonymous skrev:I Oslo finns väl plankorsningar på de västra delarna av tunnelbanan.
Alle de fire banene i vest hadde planoverganger tidligere. Men vi må huske at dette ikke er t-baner som sådan, men "forstadsbaner" (en mellomting mellom tog og trikk?) som ble kjørt som lokaltog, og delvis med sporvogner! Bare den siste strekningen inn til byen gikk i tunnel...