Edgware Road
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Edgware Road
Ett tågset på uppställningsspåret vid Edgware Road i London.

Jag sneglade på t-banediagrammusmattan och konstaterade att det måste vara Edgware Road på Circle/H&C/District, sen kom jag på att frånvaron av tunneltak också ger antydningar i den riktningen
. Snygg bild! Av snickarglädjen i övre vänstra hörnet att döma är den tagen från en av plattformarna, stämmer det? Men varför är tåget skyltat Dagenham East? Den stationen ligger ju på Districts Upminster-gren, och för att komma dit måste tåget antingen gå som H&C till Aldgate East och sedan byta linje, eller göra en liknande manöver via Circle och Gloucester Road, eller vända vid Earl's Court om den ska hålla sig på District hela tiden. Upminster-grenen bortom Barking (H&C:s ändstation) trafikeras väl för övrigt inte av tåg av C-typ, som är de enda som trafikerar subsurface-stationen Edgware Road? Frågorna hopar sig...

Kortet är taget idag, lördag, så jag gissar att tåget kanske var sista tåget in från nån gren igår kväll. Normalt trafikerar dessa tågen Hammersmith&City Line, Circle Line eller District Line/Edgware Road Branch. Skyltningen kan helt enkelt vara någon förare som bara snurrat bort vad som stod där innan, och är nödvändigtvis inte dit tåget har åkt.essin skrev:Jag sneglade på t-banediagrammusmattan och konstaterade att det måste vara Edgware Road på Circle/H&C/District, sen kom jag på att frånvaron av tunneltak också ger antydningar i den riktningen. Snygg bild! Av snickarglädjen i övre vänstra hörnet att döma är den tagen från en av plattformarna, stämmer det? Men varför är tåget skyltat Dagenham East? Den stationen ligger ju på Districts Upminster-gren, och för att komma dit måste tåget antingen gå som H&C till Aldgate East och sedan byta linje, eller göra en liknande manöver via Circle och Gloucester Road, eller vända vid Earl's Court om den ska hålla sig på District hela tiden. Upminster-grenen bortom Barking (H&C:s ändstation) trafikeras väl för övrigt inte av tåg av C-typ, som är de enda som trafikerar subsurface-stationen Edgware Road? Frågorna hopar sig...
Att det står Dagenham East på destinationsrullen kan vara för att ha möjligheten att skicka tåg hela vägen till Upminster vid t.ex. trafikstörningar.
Bilden togs lite hastigt när jag väntade på mitt tåg hem till Hammersmith från plattform fyra.
Du? Här?TomCrame skrev:Kan du visa mig vägen till Dagenham? Jag har gått vilse.![]()
En ovanlig syn , så C69/77 vagnar er icke normalt givit en turnummer så hög så 253, och jag inte tänka de kanna gå så längt som Dagenham East. Min ursäkt om den här icke göra sinne, jag talar inte Svenska.
Vart är världen på väg nuförtiden... ?

/Joakim C.
Jag är rädd så.Joakim C. skrev:
Du? Här?
Vart är världen på väg nuförtiden... ?![]()
![]()
/Joakim C.

En av min Hammersmith och City linje kolleger ( jag arbeta på den Bakerloo Linje ) talar jag öva startar från Hammersmith Depå i löpet av kväll och stabil på Edgware Road. Varför den har en Dagenham East destination är en mysterium ändå.