Jag har inte bitchat nog för idag!
Som synes här fick 76an en ny hållplats i Frihamnen, norrut (samma som 1an alltid haft som ändhållplats).
Hur får förare reda på sådant? Via något infoblad som ingen läser eller?
Det var alltså en månad sedan den infördes, denna veckan har förarna kört förbi två gånger av tre när jag plingat. Visst, den är ny och vem som helst kan göra ett misstag. Men båda käftade tillbaka när jag ropade, och körde vidare. Jag hade ju bara en annan resenär som höll med och en nyuppsatt kur och stolpe, båda normaltydligt utmärkta med linje 76 att peka på, vad begär de?
Jag skickade naturligtvis en rad till kundtjänsten med ett förslag på att de försöker sprida informationen till förarna. Igen(?). Jag räknar med ett svar inom 2-3 veckor om att det vidarebefodrats någonstans. Risken att en olycka sker innan dess är överhängande, jag blev helt olikt mig väldigt otrevlig mot han som körde imorse...
/m skriver av sig
76ans nya hållplats
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Re: 76ans nya hållplats
Ahh - det är alltså okej att bitcha tillbaka mot dig=mickeb skrev:Jag har inte bitchat nog för idag!
Men det stannar väl inga bussar på frihamnen, 1:an har väl inte gått till Hisingen sedan 40-talet.... Är du ute och snurrar....mickeb skrev: fick 76an en ny hållplats i Frihamnen, norrut (samma som 1an alltid haft som ändhållplats).
Nej men det är nog jag - för Micke hade tänkt sig stockholm - men det skrev han inte

Med reservation för tyckfel.
Jag kan räkna till ganska många Göteborgstrådar just nu, där lokaliteten inte sägs rätt ut. Har ni nån sjuttisexa förresten? Men tack för att du snurrar med. 

Visst finns det många Göteborgstrådar just nu, men kan du läsa igenom dem och se hur många av dem som inte på något sätt har någon form av anknytning till Stockholms Tunnelbanamickeb skrev:Jag kan räkna till ganska många Göteborgstrådar just nu, där lokaliteten inte sägs rätt ut. Har ni nån sjuttisexa förresten? Men tack för att du snurrar med.

76:a förresten, jajjemen Angered Centrum - Rannebergen Centrum - Angered Centrum, inte ens i närheten av frihamnen, men ändå - den finns

Det skall för övrigt bli intressant att se vad du kommer fram till med "din" 76:a. Du borde kunna ta med en utskrift av dokumentet du hänvisar till och helt enkelt fråga nästa förare "Hur förklarar du det här då?" (utan att vara spydig)
//Tony
Med reservation för tyckfel.
Jag trodde vi var överens om att det var definitionen av en gbg-tråd..TonyM skrev:Visst finns det många Göteborgstrådar just nu, men kan du läsa igenom dem och se hur många av dem som inte på något sätt har någon form av anknytning till Stockholms Tunnelbana

Idag hamnade jag på en kortvändande buss, så *alla* fick hoppa av i hamnen. Får se hur det utvecklar sig imorgon.TonyM skrev:Det skall för övrigt bli intressant att se vad du kommer fram till med "din" 76:a. Du borde kunna ta med en utskrift av dokumentet du hänvisar till och helt enkelt fråga nästa förare "Hur förklarar du det här då?" (utan att vara spydig)
Om jag hade tillgång till det eventuella pappret, eller ens visste att det fanns så skulle jag nog fixa det hela, kanske tillochmed utan spydigheter. Men jag misstänker bara att det funkar precis som Fenan trodde, hoppades att inlägget skulle få någon som jobbar på Sofiagaraget att läcka

mvh /M