Västtrafiks tidtabeller
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
-
Västtrafiks tidtabeller
Hej!
Läste just på Västtrafiks hemsida att flera linjer skall få nya tidtabeller den 10 januari. Därför undrar jag om det är någon som vet vilket datum som tidpunkten får de nya tidtabellerna?
Mvh,
Adrian
Läste just på Västtrafiks hemsida att flera linjer skall få nya tidtabeller den 10 januari. Därför undrar jag om det är någon som vet vilket datum som tidpunkten får de nya tidtabellerna?
Mvh,
Adrian
Re: Västtrafiks tidtabeller
Normalt sett skall tabellerna finnas 1 vecka före på Tidpunkten, men av egen erfarenhet så skulle jag nog vilja säga att de finns där 2-3 dagar innan de börjar gälla. Däremot finns de ofta i elektronisk form redan 8-10 dagar innan på deras hemsida.AdrianLangemar skrev:Hej!
Mvh,
Adrian
- tomsa
Leg Spvf i GBG
Leg Spvf i GBG
Problemet brukar tydligen vara att tryckeriet får tryckorginalen så snävt in på tabellskiftet att de inte hinner producera de 100000-tals tabeller som ska tryckas upp o distribueras. Den här gången är det "lyckligtvis" bara 37 busslinjer, 3 båtlinjer å en spårvagnslinje som skall utökas (tycker det är spännande att man utökar turtätheten på linje 14 under rusningstid två veckor innan förarnas nya scheman börjar gälla *ler*).Mr. Burns skrev:Oj. Tidigare var vi bortskämda med god framförhållning jmf. t.ex. Stockholm. Tråkigt att det försämrats på den punkten.
Västtrafik säger att tabellerna skall finnas på Tidpunkten en vecka före de börjar gälla, men det har jag inte upplevt de senaste 4 åren vid tabell skiften. Nåväl, är man utrustad med dator, skrivare o internetabonnemang kan man förhoppningsvis få tag på nya tabellerna den vägen...
- tomsa
Leg Spvf i GBG
Leg Spvf i GBG
Med tidigare erfarenheter i bagaget - vilken tidpunkt, och vid vilken tidpunkt....Anonymous skrev:Dom nya tidtabellerna finns redan på Tidpunkten!
Tittade lite i "arkivet" innan idag och då hittade jag en tråd som handlade om huruvida man kunde få busstidtabeller för B-tabellen på tidpunkten i Brunnsparken.....
//Tony
Med reservation för tyckfel.
-
- Kontakt:
bättre nu...
Det finns linjer där du måste klicka fram fler tabeller.Bo Rengmark skrev:Undrar varför det är så krångligt att få upp en tidtabell på internet? Man måste trycka sex gånger för enda linje (riktning+dagkombination).
Har tidigare sett exempel med fyra och sex delar av M-F-tidtabellen. Fast ingen ledtråd vilka tider varje del gäller.
Det verkar som om Västtrafik bättrat sig, för när jag nu letar efter sådana, hittar jag bara ett, nämligen Lila express, som har två delar av M-F-tabellen.
--
Axel