Harry Potter

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Andy

Harry Potter

Inlägg av Andy »

Hei!
Noen lurer kansje på hva Harry Potter har her på bildesidene å gjøre, forklaringa kommer under!

Bild
Bild

SL79 /2 135 med reklame for Harry Potter og Mysteriekammeret.
Bildene er tatt på Disen den 6.12.2002

Andreas
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Jag är ju inte så förtjust i "helmålade" reklamvagnar, men denna vagn ser ju faktiskt inte så förfärlig ut... En genomtänkt idé i reklamdesignen iallafall.

Har du fler bilder Andy?

Jag har ännu inte sett "HPII" på kino, men jag har lovat barnen att följa med nu någon gång innan jul... Men någon spårvagn lär väl inte finnas med i filmen..? men kanske ett tåg? en sådan där vanlig flygande Ford Angela lär ju iallafall finnas med...

Någonting som slog mig just nu... så kanske HP är en lösning på Oslos lokaltrafikproblem... Nu när häxjakten från "trikkmotståndarna" pågår som bäst, kanske man kunde låna ut kvastar till resernärerna? 8)

Här i Sverige finns det ju ett ordspråk som säger att: "Färska kvastar sopar bäst"...:?

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Hei!
Skal rote fram noen flere bilder til av vognen, må bare få gått igjennom de bildene jeg har!

Andreas
Användarens profilbild
Tramqueen

Snygg vagn!

Inlägg av Tramqueen »

En av de snyggare helstripade vagnar jag sett! Och flmen rekommenderas också varmt för barn och vuxna med barnasinnet i behåll!
Användarens profilbild
Andy

Mere harry Potter

Inlägg av Andy »

Hei!
Her kommer to bilder til av Harry Potter trikken......
Bild
Rådhusplassen 6.12.2002

Bild
Storo 6.12.2002

Hvis noen ønsker bildene over i litt større format, send meg en privat melding, så skal jeg sende over orginalbildene!

Må forøvrig selv få sett Harry Potter 1 før jeg begir meg til kinoen og ser Harry Potter 2!

Andreas
Användarens profilbild
Tramqueen

Stripade vagnar

Inlägg av Tramqueen »

Hur länge brukar en helstripad vagn gå med samma reklam?
Användarens profilbild
Andy

Re: Stripade vagnar

Inlägg av Andy »

Tramqueen skrev:Hur länge brukar en helstripad vagn gå med samma reklam?
En vogn kan gå med reklame i alt fra noen få måneder, mens andre kan gå i flere år med samme reklame!

For eksenpel så har vogn 137 gått med pepsireklame siden 1999, dog med en liten forandring når den skulle reklamere for pepsi twist, men da satte man noen små klistremerker som det sto twist på der hvor det allerede sto pepsi!

Vognene blir vanlig vis valgt ut fra hvor stygg den er i orginallakkeringa, og reklamen er ikke lakert på vogna, men det er en spessiel folie som man påfører!

ANdreas
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

Riktigt välgjord reklam. Med sån kvalitét är det nästan så att man skulle vilja låta Spårvägen strajpa ett par vagnar igen.

/Michael
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Spårvagnsmicke skrev:Riktigt välgjord reklam. Med sån kvalitét är det nästan så att man skulle vilja låta Spårvägen strajpa ett par vagnar igen.

/Michael
Jeg er enig med deg at denne reklamen slettes ikke er værst!
Så derimot en annen sporvogn i Oslo med en eller annen rosa farge, desverre aner jeg ikke hva vognen reklamerer for eller vognummeret på denne, helle ingen bilder av den desverre, men den var for jævelig!

Andreas
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Nej, låt oss slippa reklamfolierade vagnar i fortsättningan.
Det är ned avsmak jag minns de saligen demaskerade M21:orna som vi haft här i Göteborg. Den absolut fulaste var den som gjorde reklam för Polarbröd, bättre rena vagnar än sådana med renar på.

En filmreklamvagn hade ju vi också, "Priscilla öknens drottning" någon som minns den filmen och vagnen?

Visserligen hade ju en buss en ledande roll i filmen... en buss som inköptes av svenskarna: "Lars, Lars and Lars"...

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Björn J. skrev:Nej, låt oss slippa reklamfolierade vagnar i fortsättningan.
Det är ned avsmak jag minns de saligen demaskerade M21:orna som vi haft här i Göteborg. Den absolut fulaste var den som gjorde reklam för Polarbröd, bättre rena vagnar än sådana med renar på.

En filmreklamvagn hade ju vi också, "Priscilla öknens drottning" någon som minns den filmen och vagnen?

Visserligen hade ju en buss en ledande roll i filmen... en buss som inköptes av svenskarna: "Lars, Lars and Lars"...

Bj.
Er ganske enig med deg, selv om ENKELTE reklamevogner er/var ganske pene, fks SL79 /2 129 som hadde reklame for Oslo 1000 år!

Et bilde av denne vognen kan ses på følgende link:
http://www.tramways.com/tramways/oslo/oslo10/index.html

Andreas
Nico
Kontakt:

Inlägg av Nico »

Andy skrev:Så derimot en annen sporvogn i Oslo med en eller annen rosa farge, desverre aner jeg ikke hva vognen reklamerer for eller vognummeret på denne, helle ingen bilder av den desverre, men den var for jævelig!

Andreas
er ikke det den med reklame for Cartoon Network? Eller så er det en egen vogn med reklame for en fjollete tegneserie for barn
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Nico skrev:
Andy skrev:Så derimot en annen sporvogn i Oslo med en eller annen rosa farge, desverre aner jeg ikke hva vognen reklamerer for eller vognummeret på denne, helle ingen bilder av den desverre, men den var for jævelig!

Andreas
er ikke det den med reklame for Cartoon Network? Eller så er det en egen vogn med reklame for en fjollete tegneserie for barn
Nix!
Så vognen igjen i dag, det er vogn 107 som har denne reklamen, forøvrig så er det reklame for Oslo City!

Andreas
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

"Bollibompa" är en M23.a på Djurgårdlinjen, eller hur? AGR? Bruse?
Bättre mer reklam för svenska barnprogram än Cartoon Network eller Nickelodion.

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
Jörgen_G

Inlägg av Jörgen_G »

Björn J. skrev:"Bollibompa" är en M23.a på Djurgårdlinjen, eller hur? /.../
Jäpp, på Hamngatan i Stockholm. Men vi kallar dem A31.

mvh/ Jörgen G
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Ursäkta men..."Hamngatan" :?:

(Bristande kännedom om stockholmsgeografin)

Bj.
Vadå jag dyster?
Harald
Kontakt:

Inlägg av Harald »

Björn J. skrev:Ursäkta men..."Hamngatan" :?:

(Bristande kännedom om stockholmsgeografin)

Bj.
Börjar vid Sergels torg och slutar vid Nybroplan.

Hälsningar
Harald
Johan

Inlägg av Johan »

För några år sedan stripades bussar med reklam ända upp över fönsterrutorna och det var inte populärt...
Kommer ihåg att en buss på linje 60 dekorerades med reklam för Malmö Aviation. En och annan lär ha trott att det var flygbussen och klev på i hopp om att komma till Landvetter. Säkert med en tid att passa. :?
Men vad är Landvetter mot Redbergsplatsen? :P
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Det finns iallafall inga granit X på Landvetters fpl.

Bj.
Vadå jag dyster?
Skriv svar