Roslagsbanan precis innan nedläggningen Kårsta-Rimbo
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Roslagsbanan precis innan nedläggningen Kårsta-Rimbo
På denna sida http://www.pbase.com/jakobe/image/34265856
läs på exten precis under bilden så står det att rälsen var väldigt väldigt dåliga och att bara en vagn körde hela vägen ut till kårsta.
denna bild är tagen precis effter nedläggningen av bandelen Kårsta-Rimbo
Titta vidare på denna hemsida så kan du se mängder av interesanta bilder hur Roslagsbanan var innan den rustades upp.
Någon som har erfarenheter ut Rimbo station och hur det såg ut. Undrar om någon här inne var en av de sista som åkte med Roslagsbanan hela vägen ut till Rimbo?
OBS, skulle vara väldigt väldigt intereserad av bilder på bandelen Rimbo-Norrtälje när den var elektrifierad. Har alldrig någonsin sett denna bandel på bild som electrifierad.
läs på exten precis under bilden så står det att rälsen var väldigt väldigt dåliga och att bara en vagn körde hela vägen ut till kårsta.
denna bild är tagen precis effter nedläggningen av bandelen Kårsta-Rimbo
Titta vidare på denna hemsida så kan du se mängder av interesanta bilder hur Roslagsbanan var innan den rustades upp.
Någon som har erfarenheter ut Rimbo station och hur det såg ut. Undrar om någon här inne var en av de sista som åkte med Roslagsbanan hela vägen ut till Rimbo?
OBS, skulle vara väldigt väldigt intereserad av bilder på bandelen Rimbo-Norrtälje när den var elektrifierad. Har alldrig någonsin sett denna bandel på bild som electrifierad.
-
Roslagsbanan
Det stämmer inte, i rusningen gick det längre tåg, även om det oftast rörde sig om två vagnar då.
Jag åkte med sista tåget till/från Rimbo. och det tåget bestod av lok, två släpvagnar samt två motorvagnar. Motorvagnarna (två X4P) var ordinarie sammansättning, resten av tåget var abonnerat av SSS.
/Christer
Jag åkte med sista tåget till/från Rimbo. och det tåget bestod av lok, två släpvagnar samt två motorvagnar. Motorvagnarna (två X4P) var ordinarie sammansättning, resten av tåget var abonnerat av SSS.
/Christer
Jo fram till 92-93 så fick det ensam x4p eller x7p mellan Ldm-Kår sedan sattes genomgående tåg in från Östra till Kårsta!Kristofer skrev:Det var väl efter nedläggningen som man under en period körde en ensam pendelvagn Lindholmen - Kårsta.
Kårsta pendlingen var annars en riktig smörtur då man hade passåkning till ldm och sedan en timmes rast sedan ett varv, timmes rast åsså ett varv till sedan så körde man ldm till östra!
Ett kort tag körde man med Yp vill jag minnas. Jag hann dock inte föreviga detta. Nägon som har bilder på den trafiken? Det var väl bara över en vinter?Kristofer skrev:Det var väl efter nedläggningen som man under en period körde en ensam pendelvagn Lindholmen - Kårsta.
Några Yp i Rimbo

:-)lle
http://www.jarnvag.net/vagnguide/YP.aspJohan A skrev:Vad är yp för något ett slags tåg?
YP är då en sk. "Rälsbuss".Mr. Burns skrev:http://www.jarnvag.net/vagnguide/YP.aspJohan A skrev:Vad är yp för något ett slags tåg?
Re: Roslagsbanan
Var inte sista tåget från Rimbo Yp tåg? För på slutet var det väl inga eltåg?Christer G skrev:Det stämmer inte, i rusningen gick det längre tåg, även om det oftast rörde sig om två vagnar då.
/Christer

AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Jomenvisst var det eltåg sista året, det var väl en kortare period som det var Yp. Jag åkte själv sista dagen, dock bara till Vallentuna.17AGR skrev:
Var inte sista tåget från Rimbo Yp tåg? För på slutet var det väl inga eltåg?

:-)lle
Ligger stationen i fonden?17AGR skrev:
Nej bakom ryggen vid fototillfälet.Mr. Burns skrev:Ligger stationen i fonden?17AGR skrev:
AGR
- Reimersholme71
- Kontakt:
Ser man i syne om man tror att det är treskensspår på bilden?17AGR skrev:
M
Byt politik - inte klimat!
- Kristofer
- Kontakt:
Japp, det verkar bara vara en utbytesräl som ligger och skräpar bredvid spåret. Det enda normalspår som nått Rimbotrakten har varit fast förankrat ovanpå överföringsvagnar...Reimersholme71 skrev: Ser man i syne om man tror att det är treskensspår på bilden?
M
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
Några meter tresken var det väl vid stockholm östra?Kristofer skrev:Japp, det verkar bara vara en utbytesräl som ligger och skräpar bredvid spåret. Det enda normalspår som nått Rimbotrakten har varit fast förankrat ovanpå överföringsvagnar...Reimersholme71 skrev: Ser man i syne om man tror att det är treskensspår på bilden?
M
Fast det räknas kanske inte inom en station sådär

Framförallt räknas det knappast som RimbotraktenMats skrev:Några meter tresken var det väl vid stockholm östra?Kristofer skrev:Japp, det verkar bara vara en utbytesräl som ligger och skräpar bredvid spåret. Det enda normalspår som nått Rimbotrakten har varit fast förankrat ovanpå överföringsvagnar...Reimersholme71 skrev: Ser man i syne om man tror att det är treskensspår på bilden?
M
Fast det räknas kanske inte inom en station sådär