C10 resp. C11
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
C10 resp. C11
Eftersom det nu ryktas att C10 och C11 skall försvinna och A32 ta över, som sagt vad ska hända med C10/C11? Eftersom dom inuti är rätt uppfräschade vore det ju inte så bra i fall man skrotade ut användbart material, kan vissa delar användas som reserv exempelvis i fall något på Cx skulle gå sönder?
-
- Inlägg: 1892
- Blev medlem: tisdag 03 september 2002 18:25
- Ort: Stockholm/Hägersten
C10/C11
Det lär nog dröja ännu ett antal år innan SB byggs om till snabbspårväg så vagnarna lär nog hinna bli rätt slitna.
C10/C11 är i princip modifierade C8 och den vagntypen är ju utskrotad. Kvar finns de 20 C9-vagnarna som är C8 med tyristorpådrag. Användbara delar till C9 har säkerligen sparats från de skrotade C8orna i tillräcklig omfattning.
//Lars S
C10/C11 är i princip modifierade C8 och den vagntypen är ju utskrotad. Kvar finns de 20 C9-vagnarna som är C8 med tyristorpådrag. Användbara delar till C9 har säkerligen sparats från de skrotade C8orna i tillräcklig omfattning.
//Lars S