C10 resp. C11

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
trafe
Inlägg: 10
Blev medlem: måndag 29 november 2004 13:01

C10 resp. C11

Inlägg av trafe »

Eftersom det nu ryktas att C10 och C11 skall försvinna och A32 ta över, som sagt vad ska hända med C10/C11? Eftersom dom inuti är rätt uppfräschade vore det ju inte så bra i fall man skrotade ut användbart material, kan vissa delar användas som reserv exempelvis i fall något på Cx skulle gå sönder?
Lars Stegenius
Inlägg: 1892
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 18:25
Ort: Stockholm/Hägersten

C10/C11

Inlägg av Lars Stegenius »

Det lär nog dröja ännu ett antal år innan SB byggs om till snabbspårväg så vagnarna lär nog hinna bli rätt slitna.
C10/C11 är i princip modifierade C8 och den vagntypen är ju utskrotad. Kvar finns de 20 C9-vagnarna som är C8 med tyristorpådrag. Användbara delar till C9 har säkerligen sparats från de skrotade C8orna i tillräcklig omfattning.

//Lars S
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ok, hörde bara ett rykte om det tidigare här i forum.
Skriv svar