Tagging er farlig......
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Det er jo visse farlige gasser i disse sprayboksene som normalt gjør at du blir noe sløv hvis du ikke bruker værnemaske, men disse taggerne har jo sprayet så mye uten sånt, så det er sikkert et hull i huet på dem!AeroSol skrev:Ja, man undrar ju vad de som taggar/kl-ttr- har i huvudet. Luft?
Andreas
Ja, du har også et poeng der, men han gjorde jo noe han i utgangspunktet ikke skulle gjort, nemmelig å klatre opp på taket av et togsett, som det tidligere har blitt diskutert her på forum, så er det ikke bra!AeroSol skrev:Jo, min första reaktion var också att det var rätt åt honom. Men det handlar ju faktiskt om en ung kille som slutade sitt liv mycket tragiskt. Om man får 15.000 volt genom kroppen blir det inte mycket kvar av en, vilken chock för föräldrarna...Nico skrev:Haha, det hadde han bare godt av!![]()
Andreas
- Ulrik Berggren
- Kontakt:
Tycker också att ni borde visa respekt för den döde.
Spelar fan ingen roll om ni ser kl-ttr- som levande människor eller djur/monster som många här verkar göra.. Läste en annan artiken om honom där man hittade länk till en vila i frid hemsida till honom där hans vänner,bekanta och familj hade skrivit. Även många kl-ttr- runt om på jorden hade sagt förväl.
Han var fan bara 17 bast! (tror jag det va)
Hoppas verkligen att era barn blir kl-ttr- så ni förstår att det är personer ni snackar om!

Spelar fan ingen roll om ni ser kl-ttr- som levande människor eller djur/monster som många här verkar göra.. Läste en annan artiken om honom där man hittade länk till en vila i frid hemsida till honom där hans vänner,bekanta och familj hade skrivit. Även många kl-ttr- runt om på jorden hade sagt förväl.

Han var fan bara 17 bast! (tror jag det va)
Hoppas verkligen att era barn blir kl-ttr- så ni förstår att det är personer ni snackar om!

Ånej! Är man så förbannat korkad så man ger sig upp på vagntaken så år man skylla sig själv. Det går ju att klättra upp på vilken stattion som helst. SÅ att beskylla NSB för att inte ha hängnat in området är en fånig bortförklaring.Ulrik Berggren skrev:Hörde att an kritiserade NSB för att de inte hade tillräckliga inhängader runt området...
Nån måtta får det vara, man har ett ansvar själv också. Stängsel sätter man upp för att hålla boskap innom vissa områden.
Ja, det måhända kan vara synd om den förolyckades anhöriga. De kanske inte ens visste vad deras son sysslade med.
Nej, jag tänker uppfostra min barn till att respektrera andras saker! Kom inte med denna diskusion här, det har avhandlats på andra ställen i detta forum. Och de flesta debattörerna är INTE imponerade av personer som inte kan skilja på mitt och ditt.Anonym skrev:Hoppas verkligen att era barn blir kl-ttr- så ni förstår att det är personer ni snackar om!
Sen får du gärna skriva ditt namn. Jag kan respektera dina åsiker om du skriver vem du är men det gör jag inte om du gömmer dig.
//Q
...
Senast redigerad av Mikael R den måndag 10 februari 2003 10:20, redigerad totalt 1 gånger.
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Ni förenklar allting så fruktansvårt och bär på den naiva uppdelningen mellan "gott" och "ont". Huruvida det var "rätt åt honom" eller inte kan vi väl låta bli att diskutera här. Ingen kände honom, ingen vet någonting om honom; om hans bakgrund, om hans intentioner. En person är död och det är fruktansvärt, att han kl-ttr- har ingenting med saken att göra. Ibland låter man bli att uttala sig om en persons och dennes familj. Det gör man när man ingenting vet.
Att diskutera NSB:s eventuella inblandning är en annan sak. Jag håller fullständigt med om att de inte hade något ansvar för denna händelse.
Att diskutera NSB:s eventuella inblandning är en annan sak. Jag håller fullständigt med om att de inte hade något ansvar för denna händelse.
...
Senast redigerad av Mikael R den måndag 10 februari 2003 10:21, redigerad totalt 1 gånger.
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
-
Det må så vara att kl-tt-r är ett brott men att det ska vara belagt med dödsstraff är väl lite väl magstarkt. Jag tycker att inläggen i den här tråden är synnerligen osmakliga och för mig får gärna sopkvasten ta dort allt inklusive mitt eget inlägg.
Visst har järnvägen ett ansvar att se till att inte någon skadas av dess verksamhet oavsett vad den som ni anser vara "den skyldige" har gjort. Eller tycker ni kanske att ungdomarna som brände ihjäl sig i transformatorstationen i Halmstad för några år sedan också fick skylla sig själva. Det tyckte i alla fall inte kommunen som var ägare och hade slarvat med inhägnaden.
Den omkomne var ett barn. I Sverige har regeringen beslutat att ägna barns säkerhet i trafiken extra uppmärksamhet. Hur det är i Norge vet jag inte men jag kan tänka mig att samma krav finns där.
Har ni tänkt på järmvägens personal som ska reda på resterna av den omkomne. Ska dom kanske skylla sig själv för att de råkar arbeta på den arbetsplatsen. Visst kan det ingå i arbetsuppgifterna men som människa mår man inte bra. Fick de välja skulle de nog hellre tvätta bort kl-ttr-t än att ta hand om en avliden person.
Har ni någonsin funderat på vilken start i livet denna person har haft. Vi vet inget om detta men kanske hade han föräldrar som inte kunde ge honom den omsorg och trygghet som alla barn har rätt till.
Kanske var föräldrarna kriminella.
Kanske var föräldrarna förståndshandikappade (I Sverige fick ett fall i Oskarshamn enorm uppmärksamhet i TV när ett förståndshandikappat par fråntogs vårdnaden om sitt barn. Programmet var totalt vinklat till någon slags rättigehet att ha barn, vilket inte finns. Det är bara barnen som har rättigheter.)
Kanske var föräldrarna alkoholister.
Inget av detta är en ursäkt för det kl-ttr- tänkte göra men väl en förklaring. Oavsett vilka föräldrarna var är de idag i stor sorg. Låt oss känna för dem istället.
Nu behöver ju inte en dålig start innebära att man själv blir kriminell. Oftast går det bra ändå.
Ni som här tycks vara så snabba att fälla era omdömen, har ni själva aldrig gjort något ni inte borde ha gjort. Det har i alla fall jag gjort i unga år. Det är inget som jag idag känner stolthet över även om förseelserna idag är preskriberade.
Visst har järnvägen ett ansvar att se till att inte någon skadas av dess verksamhet oavsett vad den som ni anser vara "den skyldige" har gjort. Eller tycker ni kanske att ungdomarna som brände ihjäl sig i transformatorstationen i Halmstad för några år sedan också fick skylla sig själva. Det tyckte i alla fall inte kommunen som var ägare och hade slarvat med inhägnaden.
Den omkomne var ett barn. I Sverige har regeringen beslutat att ägna barns säkerhet i trafiken extra uppmärksamhet. Hur det är i Norge vet jag inte men jag kan tänka mig att samma krav finns där.
Har ni tänkt på järmvägens personal som ska reda på resterna av den omkomne. Ska dom kanske skylla sig själv för att de råkar arbeta på den arbetsplatsen. Visst kan det ingå i arbetsuppgifterna men som människa mår man inte bra. Fick de välja skulle de nog hellre tvätta bort kl-ttr-t än att ta hand om en avliden person.
Har ni någonsin funderat på vilken start i livet denna person har haft. Vi vet inget om detta men kanske hade han föräldrar som inte kunde ge honom den omsorg och trygghet som alla barn har rätt till.
Kanske var föräldrarna kriminella.
Kanske var föräldrarna förståndshandikappade (I Sverige fick ett fall i Oskarshamn enorm uppmärksamhet i TV när ett förståndshandikappat par fråntogs vårdnaden om sitt barn. Programmet var totalt vinklat till någon slags rättigehet att ha barn, vilket inte finns. Det är bara barnen som har rättigheter.)
Kanske var föräldrarna alkoholister.
Inget av detta är en ursäkt för det kl-ttr- tänkte göra men väl en förklaring. Oavsett vilka föräldrarna var är de idag i stor sorg. Låt oss känna för dem istället.
Nu behöver ju inte en dålig start innebära att man själv blir kriminell. Oftast går det bra ändå.
Ni som här tycks vara så snabba att fälla era omdömen, har ni själva aldrig gjort något ni inte borde ha gjort. Det har i alla fall jag gjort i unga år. Det är inget som jag idag känner stolthet över även om förseelserna idag är preskriberade.
-
Jag tycker synd om honom. För det första såp vet man ju inte om han skulle kl-ttr-. Och om det nu var det han gjorde, så tror jag inte han fattade att det var belagt med livsfara att klättra runt där. Då skulle han nog inte göra det...
Så, det är synd om honom. Men än mer synd om hans föräldrar.
Bara för att man kl-ttr- skall man inte dödas eller plötsligt inte ha några rättigheter (typ: "Sparka dom" eller "Spraya dom i ansiktet" som vissa utrrycker sig)
Nej, alla har rättigheter, hur lite dom än må ha i skallen!
Så, det är synd om honom. Men än mer synd om hans föräldrar.
Bara för att man kl-ttr- skall man inte dödas eller plötsligt inte ha några rättigheter (typ: "Sparka dom" eller "Spraya dom i ansiktet" som vissa utrrycker sig)
Nej, alla har rättigheter, hur lite dom än må ha i skallen!
Bantekniker
...
Senast redigerad av Mikael R den måndag 10 februari 2003 10:21, redigerad totalt 1 gånger.
Till Q
Jag har tyvär ingen användare eftersom jag endast varit här i ca. 1-2veckor och har aldrig skrivit någonting förut. Men nu blev jag upprörd.
Citerar Mikael R
Du skriver först..
Förstår inte hur man kan prioritera materiella ting före människoliv! För det är just det ni gör! Ok, om pojken varit riktigt kriminell och misshandlar och rånat flera personer. Näe.. ändå skulle jag inte velat ge honom ett sådant straff. Men jag tycker att straff för misshander, personrån mm. är på tok för låga.
Sen så undrar jag nu om det verkligen stämmer att han skulle upp på taket för att kl-ttr-. varför kl-ttr- på taket? Där finns väl inget att kl-ttr- på!?
Jag har tyvär ingen användare eftersom jag endast varit här i ca. 1-2veckor och har aldrig skrivit någonting förut. Men nu blev jag upprörd.
Citerar Mikael R
Du skriver först..
..och efter att folk med vett i skallen och lite vuxnare syn på livet och samhället skrivit vad de tycker så skriver du så här..Håller med dig! Hur dum får man vara egentligen???Visst är det tragiskt för de anhöriga, förutsatt att de inte kände till att han kl-ttr-, annars borde de ha tagit tag i saken och hindrat honom. Nä kl-ttr- känner jag ingen som helst sympati för! De är ena riktiga rötägg.
Fyfan vad jag ogillar folk som bara vänder kappan efter vinden och inte egentligen har någon egen vilja, som de iaf. vågar visa!Jodå, visst är det synd om grabben och hans föräldrar. Det är förjävligt att det ska behöva gå såhär.
Förstår inte hur man kan prioritera materiella ting före människoliv! För det är just det ni gör! Ok, om pojken varit riktigt kriminell och misshandlar och rånat flera personer. Näe.. ändå skulle jag inte velat ge honom ett sådant straff. Men jag tycker att straff för misshander, personrån mm. är på tok för låga.
Sen så undrar jag nu om det verkligen stämmer att han skulle upp på taket för att kl-ttr-. varför kl-ttr- på taket? Där finns väl inget att kl-ttr- på!?
Och du då, som inte ens vågar skriva ditt namn??? Lågt, riktigt lågt!Anonym skrev:Till Q
Citerar Mikael R
Du skriver först....och efter att folk med vett i skallen och lite vuxnare syn på livet och samhället skrivit vad de tycker så skriver du så här..Håller med dig! Hur dum får man vara egentligen???Visst är det tragiskt för de anhöriga, förutsatt att de inte kände till att han kl-ttr-, annars borde de ha tagit tag i saken och hindrat honom. Nä kl-ttr- känner jag ingen som helst sympati för! De är ena riktiga rötägg.
Fyfan vad jag ogillar folk som bara vänder kappan efter vinden och inte egentligen har någon egen vilja, som de iaf. vågar visa!Jodå, visst är det synd om grabben och hans föräldrar. Det är förjävligt att det ska behöva gå såhär.

Håller med Mikael R!
Att inte skriva in ett namn kan få folk att tro att man inte står för sin åsikt, det står klart och tydligt att man bör skriva sitt namn när man postar.....
Dessutom: Vad hade pojken där och göra??????
Tycker att det var enooooooooooorm dumt av snubben att gå upp där...
Anonym: Riktigt dålit...han hade inget där och göra och bör självfallet förstå att det är en stor säkerhetsfråga att bete sig som han gjorde!!

Att inte skriva in ett namn kan få folk att tro att man inte står för sin åsikt, det står klart och tydligt att man bör skriva sitt namn när man postar.....

Dessutom: Vad hade pojken där och göra??????
Tycker att det var enooooooooooorm dumt av snubben att gå upp där...
Anonym: Riktigt dålit...han hade inget där och göra och bör självfallet förstå att det är en stor säkerhetsfråga att bete sig som han gjorde!!

Mvh: Kvarne
Äger fd SL H22 6431.
Äger fd SL H22 6431.