Baard Belsaas skrev:Onsdag 13/11 morgen lot Byråd Hilde Barstad i Oslo offentligheten få vite at byrådet torsdag ville komme med en tilleggsinnstilling hvor de økte tilskuddet til Sporveien med 25 mill slik at trikken over Briskeby, Homannsbyen og i Trondheimsveien var reddet.
De 25 millionene er jo et skritt i riktig retning, men man trenger jo minst 75 millioner til å oprettholde dagens tilbud!
Baard Belsaas skrev:En følge av dette er at Kjelsåsbanen skal legges ned. Neste høst kommer T-baneringen til Storo, og byråden mener dette kompenserer for trikken som skal bort
ovenfor Storo
Barstad har vist tydelig vis aldri vært i området og sett hvordan det er der, spessielt det at Kjelsås ikke ligger 50 meter fra Storo!
Nå veit jeg ikke helt hvordan trafikkgrunnlaget er på Kjelsåsbanen på dagtid, men på kveldstid er det ikke så mye passasjerer der!
Baard Belsaas skrev:Nå vil nok dette også bli en debatt, men enkelte i sporvognsdivisjonens administrasjon melder at Kjelsåsbanen kan bli nedlagt allerede til uka! Sporet er i så dårlig stand at det nå er en hastighetsbegrensning på 10 km/t ved Glads vei. Spesielt i området rundt Sanatoriet er det svært ille, man kjører delvis på rillen og skinnehodet er i ferd med å knekke av.
Kjelsåsbanen
ER i dårlig stand, husker når jeg var med å kjøre M31 358 nedover der så var det 3 personer som nesten krabba på siden av vogna når vi kjørte nedover!
Baard Belsaas skrev:All trafikk ovenfor Disen skal avvikles med buss fordi "man" ikke lengre tar sjansen på å kjøre på det dårlige sporet.
Det er visstnok kommet penger "under bordet" til fornyelse av Storo - Disen. Hvis Sporvognsdivisjonen overprøver sentral ledelse tar de kanskje de dårligste partiene på strekningen Disen - Glads vei med det samme? Det er jo ikke mer enn vel 200 meter som må fornyes på den strekningen uansett, resten er i god stand.
Ja, det burde ikke koste mange penger å rette opp de værste partiene av banen, men går kjøringa ut over sikkerheten, så er jeg faktisk for en
midlertidig nedleggelse av banen!
Baard Belsaas skrev:I prinsippet (!!) er vel trafikken bare innstilt pga. sporstandard, men det spørs om ikke Kjelsåsbanen nå ryker.
Ja, det blir spennende å se hva som skjer!
Andreas[/b]