M67 på linje 3 (Norrköping)

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Anders P.
Kontakt:

M67 på linje 3 (Norrköping)

Inlägg av Anders P. »

Nu i veckan har det gått ett antal turer på linje 3 med M67 ("korta vagnar") istället för ledvagnar (M97/M98). Vad är orsaken till detta?

I och med att linje 2 fortfarande körs med buss på grund av spårarbeten i Östra promenaden, borde det finnas tillräckligt med vagnar även vid reparationer? Eller har man haft många trasiga enheter?

Även på bussidan verkar det vara vagnsbrist i Norrköping för närvarande. Bland annat har flera turer på linje 113 varit tursatta med kortbuss istället för ledvagn.

Anders P.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Har du inte läst Leif D:s inlägg strax nedanför? Där torde ett svar finnas.
http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=717
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Anders P.
Kontakt:

Inlägg av Anders P. »

Ah, det förklarar saken!

Nej, jag hade faktiskt inte läst Leifs inlägg. Av någon anledning associerar jag begreppet "grön linje" till en helt annan stad.

Jag har förresten hittills inte sett några multade M67K, men däremot enkelvagnar som går bara någon minut efter varandra. Inte illa för en linje som "ska" ha tiominuterstrafik.

Anders P.
Skriv svar