Jag har hackat ihop en liten tjänst som läser data från Trafiklab och presenterar linjetidtabeller för alla lokaltrafikbolag i Sverige, både länstrafikhuvudmän och mindre leverantörer. Det blir inte alltid optimalt, en del tabeller skulle kräva mycket handpåläggning för att bli riktigt bra. Och det blir inga samlingstabeller. Mest är det gjort för att vara en kul grej, men ganska ofta lägger de upp kommande tidtabellperiods data innan linjetabellerna har presenterats och då kan det vara intressant.
Några bolag, som Flixbus, lägger inte ut egna linjetidtabeller, men då kan de ses här.
Jag försökte få med SJ och några andra tågbolag, men deras data är sådant att varje tåg är sin egen linje, och det blir ganska ointressant att ha en tidtabell som bara visar alla 17 varianter på tåg 1...
Resultatet blir aldrig bättre än det data som trafikföretagen levererar till Trafiklab, och jag har märkt att det kan variera i kvalitet.
Ta gärna en titt om du inte har något bättre för dig. Just nu ligger tjänsten på tidtabell.fourever.se. Om du är den första som går in på ett visst trafikbolag tar det en liten stund att bygga upp informationen.
Alla Sveriges tidtabeller
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
- Kristofer
- Kontakt:
Alla Sveriges tidtabeller
Mina egna små hjälpredor: Buss på Gotland och SL Avgångar
Re: Alla Sveriges tidtabeller
Mycket trevligt. Tack för detta!
Jag kollade på några Västtrafiklinjer ser att nattrafik ligger på föregående dygn med timmarna 24, 25 o.s.v. Ligger det alltså så i databasen? Västtrafik annonserar ju inte så utan drar gränsen vid midnatt, d.v.s.trafik t.ex. natt efter lördag annonseras som söndag med timmarna 00, 01 o.s.v.
Jag kollade på några Västtrafiklinjer ser att nattrafik ligger på föregående dygn med timmarna 24, 25 o.s.v. Ligger det alltså så i databasen? Västtrafik annonserar ju inte så utan drar gränsen vid midnatt, d.v.s.trafik t.ex. natt efter lördag annonseras som söndag med timmarna 00, 01 o.s.v.
- Kristofer
- Kontakt:
Re: Alla Sveriges tidtabeller
Ja, det är uppenbarligen så att de turerna ligger på det föregående trafikdygnet, och då är det GTFS-standard att visa tiderna så.
Kolla på linje X för Västtrafik, förresten. Den tabellen är inte helt vacker...
Kolla på linje X för Västtrafik, förresten. Den tabellen är inte helt vacker...
Mina egna små hjälpredor: Buss på Gotland och SL Avgångar