- 2023-05-28 DSC_2703 -Röd Veterantrådbuss SS F3 utanför Alkkärshallen -Spårvagnens dag 2023 med dieselelgenerator på släpvagn Textad © Matsälgen.JPG (177 KiB) Visad 11 gånger
Ja det är en buss som är med i fel tråd, men
den ingick i samma evenemang så jag låter den få komma med ändå då den ju visar
Alkärrshallen i bakgrunden.
Det var en del folk inne i hallen som sålde böcker, vykort som jag fotade, men tyvärr var det för trångt vid borden och de bilder som jag fotade blev för dåliga för att spara.
En utställning om vad de olika SSS-avdelningarna gjorde fanns det som jag fotade jag som jag visar i förra inlägget.
Och så var där även modellbyggaren Jörgen Edgar med sitt säljbord med modeller av spårvagnar, järnvägsfordon och bussar mm som han har gjort för hand och som han lyckas att överleva på att sälja, vilket är en bedrift tycker jag med tanke på att
jag tror att
ingen blir fet på handgjorda spårvagnsmodeller i
dagens fabriksvärld där det handgjorda har svårt att hävda sig mot de serieproducerande konkurrenterna typ Halling, Märklin, Roco, och flera andra.

- 2023-05-28 DSC_2713 Modellbyggaren Jörgen Edgar i Alkkärrshallen -Spårvägens dag 2023 © Matsälgen -Textad.JPG (156.93 KiB) Visad 11 gånger
Men å andra sidan gör fabrikerna inte exakt vad man vill ha utav av svenska modellspårvagnar som t.ex. den här modellspårvagnen SS A13 -Örbyvagn gjord av Jörgen Edgar:

- 2023-05-28 DSC_2720 Spårvagnens dag -Modellspårvagn SS A13 -Örbyvagn gjord av Jörgen Edgar.JPG (122.77 KiB) Visad 11 gånger
//Matsälgen🫎