Visst. Så är det, duo-vagnar (om jag får använda det uttrycket för vagnar som kan få ström både via kontaktledning och batterilager - även om det egentligen inte är en helt korrekt benämning) kan trafikera även kontaktledningsbanor. Det omvända gäller dock inte. Frågan är hur sannolikt det scenariet är. Sedan är det en annan sak att jag själv inte tror på att transportera runt vagnar mellan olika banor. Den nuvarande situationen är komplex och har sin grund i en rad missgrepp som gjorts tidigare.ADDE skrev: ↑tisdag 29 juli 2025 16:43 Visst, men det kanske är underförstått att om Spårväg Syd saknar kontaktledning så kan inte A32 eller A35/A36 täcka upp för eventuell vagnbrist som batterispårvagnarna skulle ha om det uppstår problem. Även om detta är det minst bärande argumentet så är det ett problem idag som man verkar försöka lösa.
Det är överhuvud taget en mängd frågor som måste få något slags kvantifierat svar innan det ens går att formulera någon slags åsikt beträffande trådinledarens (maskerade) påstående. Men det är inget jag avser att ägna mig ut, eftersom jag blivit indragen i denna tråd utan egen förskyllan.