Precis varje dag får jag välja en annan spärr för att kortläsaren inte läser det gröna kortet.
"Resenärer rasar – nästan 100 SL-spärrar ur funktion | SvD" https://www.svd.se/a/5BBVOX/resenarer-r ... r-funktion
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Jag kör på Access och har köpt så det räcker till Mars när det är slut för Access.M224 skrev: ↑fredag 14 oktober 2022 17:34 Ja det är inte bara jag som blir irriterad tydligen...
Precis varje dag får jag välja en annan spärr för att kortläsaren inte läser det gröna kortet.
"Resenärer rasar – nästan 100 SL-spärrar ur funktion | SvD" https://www.svd.se/a/5BBVOX/resenarer-r ... r-funktion
Det handlar väl om själva läsaren som läser SLs nya gröna Spärrpassagekort och betal/kreditkort, inte den blåa Mifare-läsaren. När jag var på besök senast i Stockholmsområdet så var det rätt många spärrar som hade övertejpade gröna läsare, så jag misstänker starkt att det är dessa som avses.Hechtwagen skrev: ↑tisdag 18 oktober 2022 11:42 Jag lägger valfritt Master Card eller Visa på spärren, varför gå omvägen via accesskort eller gröna SL-kort?
Om man inte vill vifta med sina kreditkort i tid och otid ...Hechtwagen skrev: ↑tisdag 18 oktober 2022 11:42 Jag lägger valfritt Master Card eller Visa på spärren, varför gå omvägen via acesskort eller gröna SL-kort?
Det är billigare med periodbiljett och dem kan man ju i dagsläget inte ha på sitt bankkort.Hechtwagen skrev: ↑tisdag 18 oktober 2022 11:42 Jag lägger valfritt Master Card eller Visa på spärren, varför gå omvägen via acesskort eller gröna SL-kort?
/jes skrev: ↑tisdag 18 oktober 2022 16:32Om man inte vill vifta med sina kreditkort i tid och otid ...Hechtwagen skrev: ↑tisdag 18 oktober 2022 11:42 Jag lägger valfritt Master Card eller Visa på spärren, varför gå omvägen via acesskort eller gröna SL-kort?
Det beror ju på hur ofta man åker, köper ytterst sällan någon periodbiljett när jag är på besök i SL-land, utan blippar bara betalkortet. Lätt och smidigt!daniel_s skrev: ↑tisdag 18 oktober 2022 16:52Det är billigare med periodbiljett och dem kan man ju i dagsläget inte ha på sitt bankkort.Hechtwagen skrev: ↑tisdag 18 oktober 2022 11:42 Jag lägger valfritt Master Card eller Visa på spärren, varför gå omvägen via acesskort eller gröna SL-kort?