Alelyckan 2

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Harald
Inlägg: 8664
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Alelyckan 2

Inlägg av Harald »

En bit norr om den gamla ändstationen Alelyckan fanns ett stickspår på Angeredsbanan. Växeln i huvudspåret är borttagen, men sidospåren ligger delvis kvar. Det vänstra av de två spåren användes för transport av Banverkets omformarvagnar till och från ett bergrum på andra sidan Gamlestadsvägen. Det ligger kvar ända upp till vägen och även spåren som korsar vägen finns kvar. Det högra tror jag ledde till en upplagsplats för GS Banavdelning.

Bild
tomsa
Inlägg: 544
Blev medlem: lördag 07 september 2002 19:42
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Alelyckan 2

Inlägg av tomsa »

Harald skrev:En bit norr om den gamla ändstationen Alelyckan fanns ett stickspår på Angeredsbanan. Växeln i huvudspåret är borttagen, men sidospåren ligger delvis kvar. Det vänstra av de två spåren användes för transport av Banverkets omformarvagnar till och från ett bergrum på andra sidan Gamlestadsvägen. Det ligger kvar ända upp till vägen och även spåren som korsar vägen finns kvar. Det högra tror jag ledde till en upplagsplats för GS Banavdelning.

http://hem.bredband.net/b248870/bilder/ ... nStick.jpg
Trafikerar det bara vagnar på Linje 11 vid Alelyckan ikväll? :P
- tomsa
Leg Spvf i GBG
Harald
Inlägg: 8664
Blev medlem: söndag 24 november 2002 11:04
Ort: Majorna
Kontakt:

Inlägg av Harald »

Här stod jag faktiskt och väntade på en elva. Jag hade sett en gå mot Angered, men då hade jag inte kameran klar. Jag var här först eftersom jag kom från Kortedala via Burmabacken. Att det sedan även blev en elva när jag tog bilden av den gamla ändstationen var en slump.
Skriv svar