Spårarbeten i GBG
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
- Stefan Widén
Spårarbeten i GBG
I en annan tråd nämndes att spårarbetena kommer igång den 1 juni. Vad är det som står på tur i år?
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Re: Spårarbeten i GBG
Byte av växlar och spårkorsningar vid Stampgatan/Alströmergatan (växlarna till/från Rantorget)
Ny betongunderbyggnad och spårbyte i Redbergsvägen samt byte av växlar och spårkorsningar på Redbergsplatsen
Kontaktledningsarbeten Gamlestaden - Hjällbo (Angeredsbanan)
Kontaktledningsarbeten Bergsjön
Ny betongunderbyggnad och spårbyte i Redbergsvägen samt byte av växlar och spårkorsningar på Redbergsplatsen
Kontaktledningsarbeten Gamlestaden - Hjällbo (Angeredsbanan)
Kontaktledningsarbeten Bergsjön
Kommer man då att köra pendeltrafik med de nya tvåriktningsvagnarna mellan Hjällbo och Angered Centrum? En vagn som pendlar på vardera spåret borde fungera bra eftersom hållplatserna på just denna sträcka har plattformarna belägna mellan spåren.
/Gunnar Ekeving
Som jag uppfattar den något förvirrade trafikinformationen så kommer hela Angeredsbanan att vara avstängd när arbeten görs där.
Men det är alltid ett lotteri att försöka tolka sån där info! I Stockholm funderar man för mycket på hur man ska uttrycka sig, men i Göteborg skriver de nog fortfarande obegripligt av tradition.
Vad sägs t ex om ”Linjen kör från Nymånegatan via mellanliggande hållplatser till Gamlestads Torg, läge E/F mot Angered Centrum i båda riktningar.”
(Det understrukna är det som ni ska haka upp er på.)
Ja, Göteborskbyråkratiskt språk har väl alltid varit lite lustigt. Är deras (motsv) TRI på spårvägen fortfarande samma som för 15 år sedan. Den är/var full med lustiga skrivningar.
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.