"Fler tåg till Saltsjöbanan kräver större depå".
Från artikeln:
Var hittade man dom pengarna? På spåret? Mellan stationerna? Kan vara bra att veta om man vill leta själv!SL hittade pengar till 16 nya vagnar på Saltsjöbanan.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Var hittade man dom pengarna? På spåret? Mellan stationerna? Kan vara bra att veta om man vill leta själv!SL hittade pengar till 16 nya vagnar på Saltsjöbanan.
Region Stockholm har gjort rekordöverskottet under pandemin. Att lägga pengarna på långsiktiga investeringar är en klok idé. Nacka växer, och Saltsjöbanan förblir Nackas primära förbindelse med Södermalm (samt Fisksätras enda förbindelse med omvärlden). SL skrotade nyligen några investeringar som berör Saltsjöbanan. Dessa borde ses över igen i ljuset av det faktiska ekonomiska utfallet. Den senaste fordonssatsningen tyder på att det är nya tider.LÅ1 skrev: ↑måndag 21 februari 2022 16:22 Man kan inte bara köpa fler tåg. Man måste ha någonstans att ställa dem också.
"Fler tåg till Saltsjöbanan kräver större depå".
Från artikeln:Var hittade man dom pengarna? På spåret? Mellan stationerna? Kan vara bra att veta om man vill leta själv!SL hittade pengar till 16 nya vagnar på Saltsjöbanan.![]()
Alla fordon behöver dock inte ställas upp under nattetid (de kan ju också användas!). Annars går det säkert att parkera några fordon i närliggande bostadshus...Mitt i skrev:– Det blir olika sätt att hantera de tåg vi inte kan ställa tillfälligt på avställningsspår under nattetid. Långsiktigt ska vi ha våra tåg inom en depåverksamhet som bland annat rymmer skalskydd, säger Kristoffer Tamsons.
Så var det även på min tid utom helger på min tid. På söndagar under sommaren kunde det vara 6 vagnar på stomlinjen 4 vagnar på grenbanan under eftermiddagar, alla gick fullpackade till Slussen
Togs C16 bort från Saltsjöbanan för att man trodde sig verkligen behöva dem som arbetsfordon i tunnelbanan men att när man sen kom på att arbetsfordonen inte behövdes så var det försent att ta tillbaka dem till Saltis? Eller hade de tagits bort från Saltsjöbanan ändå, i så fall varför?Lars Stegenius skrev: ↑tisdag 22 februari 2022 9:55 2005 stod C16-vagnarna i uppställningshallen i Hammarby. Det lär ha funnits tankar om att göra någon form av arbetsfordon av dom. När dom till slut skrotades vet jag inte.
När SB:s vagnar byggdes om för ATC (ABB:s ATC-projekt som aldrig slutfördes på SB) ansågs C16 för udda och ersattes med två C8-par (2819-22).JohanB skrev: ↑tisdag 22 februari 2022 13:28Togs C16 bort från Saltsjöbanan för att man trodde sig verkligen behöva dem som arbetsfordon i tunnelbanan men att när man sen kom på att arbetsfordonen inte behövdes så var det försent att ta tillbaka dem till Saltis? Eller hade de tagits bort från Saltsjöbanan ändå, i så fall varför?Lars Stegenius skrev: ↑tisdag 22 februari 2022 9:55 2005 stod C16-vagnarna i uppställningshallen i Hammarby. Det lär ha funnits tankar om att göra någon form av arbetsfordon av dom. När dom till slut skrotades vet jag inte.