Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Kantorn skrev:Martin Rörby är en mycket kompetent och trevlig ciceron i dylika sammanhang.
Visst är han det!
Jag har gått på några visningar i samband med Open House Stockholm som han lett. Och jag har nog sett nästan alla kortprogram Arkitekturens Pärlor på SvTplay. (Har laddat ner 67 program på hårddisken med hjälp av uwtd. Vet inte om det är samtliga som gjort.) Just nu finns bara ett par på SvTplay. Men fler är på väg upp igen. De är tydligen inslag i något magasinsprogram från början.
Lite inside information är att sagde Rörby och jag gick i samma kör - Kammarkören Svenska Röster. Han var redan då intresserad av byggnader och arkitektur. Jag var på hans vernissage i gamla arkitekturmuseet, en utställning över Gunnar Asplund. (Det var för övrigt samma år som tidningen Blandaren firade sitt oerhört stora 126-årsjubileum med stor utställning på samma museum.)