Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Ett antal (5-6) av M97-orna brukar gå med tomteluva från skyltsöndagen till 20-dag-knut. De är även försedda med diverse iluminering på sidorna, men denna tas ner efter nyår.20581000184197 skrev:Mycket fina bilder. Men är det ingen som har något foto på årets (2007) tomtespårvagn att lägga ut? När jag bytte tåg i Norrköping igår 4/1 såg jag att den ännu bar sin luva.
… i förrigår?20581000184197 skrev:Mycket fina bilder. Men är det ingen som har något foto på årets (2007) tomtespårvagn att lägga ut? När jag bytte tåg i Norrköping igår 4/1 såg jag att den ännu bar sin luva.
I förrgår 2007?wax skrev:… i förrigår?20581000184197 skrev:Mycket fina bilder. Men är det ingen som har något foto på årets (2007) tomtespårvagn att lägga ut? När jag bytte tåg i Norrköping igår 4/1 såg jag att den ännu bar sin luva.
Så här några år senare har jag också bara sett spårvagnar med tomteluva och jag undrar som dig om renarna kommer upp.
wax skrev:… i förrigår?20581000184197 skrev:Mycket fina bilder. Men är det ingen som har något foto på årets (2007) tomtespårvagn att lägga ut? När jag bytte tåg i Norrköping igår 4/1 såg jag att den ännu bar sin luva.
Så här några år senare har jag också bara sett spårvagnar med tomteluva och jag undrar som dig om renarna kommer upp.
Eftersom de där grejerna suttit uteslutande på M97:or och den vagntypen just nu endast används om det är brist på andra vagnar (M06), så syns ju inte M97 så ofta på stan. Kanske en eller två på vardagar... Dessutom är en (66) helt avställd och två (63 och 67) används endast i undantagsfall.Hechtwagen skrev:I förrgår 2007?wax skrev:… i förrigår?20581000184197 skrev:Mycket fina bilder. Men är det ingen som har något foto på årets (2007) tomtespårvagn att lägga ut? När jag bytte tåg i Norrköping igår 4/1 såg jag att den ännu bar sin luva.
Finns det luvvagnar även 2021 i Nr?
Dock siktades idag från min bil, två stycken M97 i trafik på linje 3, varav den ena iförd tomteluva.leifd skrev:Eftersom de där grejerna suttit uteslutande på M97:or och den vagntypen just nu endast används om det är brist på andra vagnar (M06), så syns ju inte M97 så ofta på stan. Kanske en eller två på vardagar... Dessutom är en (66) helt avställd och två (63 och 67) används endast i undantagsfall.
Dessutom är personalläget i verkstaden ansträngt, så man har väl haft viktigare saker att göra än att julpynta spårvagnar.
Tack för dina rapporter från Nr.leifd skrev:Dock siktades idag från min bil, två stycken M97 i trafik på linje 3, varav den ena iförd tomteluva.leifd skrev:Eftersom de där grejerna suttit uteslutande på M97:or och den vagntypen just nu endast används om det är brist på andra vagnar (M06), så syns ju inte M97 så ofta på stan. Kanske en eller två på vardagar... Dessutom är en (66) helt avställd och två (63 och 67) används endast i undantagsfall.
Dessutom är personalläget i verkstaden ansträngt, så man har väl haft viktigare saker att göra än att julpynta spårvagnar.
Vill man ha koll på sånt här kan man följa instagramkontot "isparvagnsverkstaden" som verkstadschefen står bakom. Alltid lika intressanta bilder på det mestaHechtwagen skrev:Tack för dina rapporter från Nr.leifd skrev:Dock siktades idag från min bil, två stycken M97 i trafik på linje 3, varav den ena iförd tomteluva.leifd skrev:Eftersom de där grejerna suttit uteslutande på M97:or och den vagntypen just nu endast används om det är brist på andra vagnar (M06), så syns ju inte M97 så ofta på stan. Kanske en eller två på vardagar... Dessutom är en (66) helt avställd och två (63 och 67) används endast i undantagsfall.