Glöm ej att besöka Museispårvägen i Malmköping på lördag 5:e juni!
Vi firar Norrköpings Spårvägar 100 år.
Buss avgår från Liljeholmens T-bana (Södra uppgången, gamla bussterminalen) 09:30, från Malmköping 17:30. Pris 50 kr enkel resa, 100 kr T&R. Barn gratis!
Stor familjedag med bl.a.
* Teaterspårvagn.
* Museibussturer.
* Visning av vagnhallar som normalt inte visas för allmänheten.
* SpårvagnsJeopardy.
* Tipsrunda.
* STOR modellspårvägsutställning.
* Visning av dataspelet "TRAINZ".
* Färska härliga bullar samt nybryggt kaffe!
Dessutom för barn exklusivt denna dag:
* Provkör spårvagn från Norrköping på avspärrat spår!!!!
* Minibussar.
* Fiskdamm.
* Pysselhörna med bl.a. rita din egen "spårvagn".
Varmt välkomna önskar personalen i Malmköping!
Viktigt för spårvagnsdiggare!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Jag kommer
självklart kan man som gammal Norrköpingsbo inte missa denna dag och chansen att få se Malmköping för första gången i hela mitt liv 
Så var beredda på två som kommer och sitta och gnälla hela tiden över ryckig körning och jämföra med Djurgårdslinjen
Skämt åsido det skall bli kul att se hur ni har det där nere och vem vet man kanske anmäler sig att jobba hos er med i sommar
Har ni samma arbetskrav som det finns på DL eller?

Så var beredda på två som kommer och sitta och gnälla hela tiden över ryckig körning och jämföra med Djurgårdslinjen

Skämt åsido det skall bli kul att se hur ni har det där nere och vem vet man kanske anmäler sig att jobba hos er med i sommar

Har ni samma arbetskrav som det finns på DL eller?
Det vet man aldrig, jag är så dålig på namn börjar nog bli gammal i unga dagarKarsten skrev:Det låter som du åkt med mig på DL. Kan säga att jag lägger lika stor vikt vid mjukkörning i Mkp som i Stockholm. Välkommen!

Jag måste säga att jag hade jättekul i Malmköping och det var ett fantastiskt jobb alla ladae ner.
Bäst var att se en viss konduktör få sparken (Oj nu får jag nog det hett när han är TL på DL).
Jag kommer nog att anmäla mig till att bli konduktör i Malmköping skall bara tjata lite mer på medlem nummer 2417 att han skall bli förare där nere med så att man har någon att åka med

Kan bara hålla med. Det var verkligen en upplevelse att åka med alla gamla Norrköpingsvagnar och få historien om spårvägen uppspelad av alla duktiga medlemmar. Ett stort tack ska ni ha.Snobben skrev:Jag måste säga att jag hade jättekul i Malmköping och det var ett fantastiskt jobb alla ladae ner.
Håller med igenSnobben skrev:Bäst var att se en viss konduktör få sparken.

Jag tycker att det räcker att leka med spårvagnar på DL. Till Malmköping kan man åka för att titta på när andra arbetar. Tänk, jag kan titta på folk som arbetar hur länge som helst utan att bli det minsta trött.Snobben skrev:Jag kommer nog att anmäla mig till att bli konduktör i Malmköping skall bara tjata lite mer på medlem nummer 2417 att han skall bli förare där nere med så att man har någon att åka med