Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Denna bild gillar jag extra mycket. Två rutinerade spårvägsmän tittar på när den tredje kopplar! Alla tre är idag 30 år senare alltjämt verksamma i branschen.Bussmicke skrev:Tyvärr var många bilder väldigt underexponerade så jag har fått blåsa upp dem ordentligt så ni får ta det för vad det är.
Lokomotorhimlen.Bussmicke skrev:Vart tog 9216 vägen?
Båda SL:s lokomotorer fragmenterades i modern tid. Någon chef tyckte att de var för dyra att göra översyner på ...daniel_s skrev:Lokomotorhimlen.Bussmicke skrev:Vart tog 9216 vägen?
Ja Stures kompetens och insatser var klart avgörande för vår lyckade trafikstart. Första sommaren flöt på med bra tryck på antal resande. Vi skulle ju köra augusti ut men insåg att trycket på helgerna var stort. Det slutade med att vi lite oplanerat körde ändra fram till julmarknaderna. Sture kunde vara lite väl lösningsorienterad då han efter framgången tyckte vi skulle ta hit 3 st M25:or som var mer kapacitetsstarka.C12C3C3C12 skrev:Synd att jag inte hann med att prata med Sture Sabel på Djurgården innan han lämnade jordelivet, vi jobbade ihop på L12 då när jag körde den ibland.
Jojo; Sture inte bara "tyckte" att det skulle vara najs med kapacitetsstarka M25-vagnar från Göteborg.Stefan Widén skrev: Ja, Stures kompetens och insatser var klart avgörande för vår lyckade trafikstart. Första sommaren flöt på med bra tryck på antal resande. Vi skulle ju köra augusti ut men insåg att trycket på helgerna var stort. Det slutade med att vi lite oplanerat körde ändra fram till julmarknaderna. Sture kunde vara lite väl lösningsorienterad då han efter framgången tyckte vi skulle ta hit 3 st M25:or som var mer kapacitetsstarka.
Efter lite samråd beslöt vi att de M23/A31or inkl. släp räckte för vår verksamhet. Men just hans alla idéer på förbättringar är något man minns. Det har ju skrivit mycket om Djurgårdslinjens historia; exempelvis i SSS 50-årsskrift; "Ett enastående arbete", men det är kul att lyfta fram även alla dessa småfrågor och utmaningar som vi hela tiden hade och som inte är med där. Alla som var med har ju sina speciella minnen. Stefan
1 skrev:Tack för fina bilder Micke!
Asch, lite underexponering förtar icke värdet av att Du dokumenterat denna "historiska leverans". parken!
Hälsar / Lena
Hmm643 skrev:Det visade sig att någon i Hammarbyverkstaden hade kopplat bränslemätaren fel, så att
den alltid visade full tank...