De ommålade M28 var nyreviderade och doftade en blandning av målarfärg och galon invändigt.
Juni 1991 bjöd mest på kallt väder och regn med dito midsommar. Sedan kom juli utan moln och en enda vattendroppe.
Det var väl den här sommaren man började sätta upp de nya väderskydden och hållplatstavlorna. Med början i centrum. Bilden från Drottningtorget tycker jag bekräftar det.
L8 vände fortfarande vid Centralstationen och B-läget som man ser skyltat till höger var reserverat för åttan. Vagnarna brukade stå inne och invänta avgångstiden där. För den andra genomgående trafiken räckte två spår.
Hechtwagen skrev:Sträcken på glasen framför destinationsrullarna? Hur kom de sig?
Okvalificerad gissning: Något ljushuvud hade lagt spränglisten med skarven "klockan 12" och så blev det sådär av regnvatten och skit (kanske kol från framförvarande byglar också)...
Johan skrev:Detta var otroligt uppiggande i rusket!
L8 vände fortfarande vid Centralstationen och B-läget som man ser skyltat till höger var reserverat för åttan. Vagnarna brukade stå inne och invänta avgångstiden där. För den andra genomgående trafiken räckte två spår.