Sökte inbrottstjuvar – hittade skelett

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
roggek

Sökte inbrottstjuvar – hittade skelett

Inlägg av roggek »

SVT skrev:Fyndet gjordes av en hundpatrull vid Nybodadepån i Liljeholmen, en anläggning för Storstockholms Lokaltrafik (SL), under sökandet av inbrottstjuvarna på depåområdet.

– Det handlar om skelett, så det verkar ha legat där länge, säger Dan Andersson, jourhavande förundersökningsledare på polisen i område Stockholm syd, till tidningen.
Länk: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stock ... de-skelett

Min första tanke är att det kanske är kvarlevor från någon spårrenovering, man hittade ju kvarlevor i Svedmyra när gröna linjen byggdes om 2011...
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Användarens profilbild
Odd

Re: Sökte inbrottstjuvar – hittade skelett

Inlägg av Odd »

Det finns ju en hel del inhägnade platser som allmänheten inte skall ha tillträde till och som är så beskaffade att det inte finns någon direkt anledning till regelbundna inspektioner, så det är väl inte så förvånande att det dyker upp sådana här fall lite då och då.
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Låst