Flykten från New York..Menar MTR.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Även rulltrappor verkar totalt omöjliga att underhålla i SL-trafiken...
- Hechtwagen
- Inlägg: 3537
- Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Ja när de rör på sig.M224 skrev:Även rulltrappor verkar totalt omöjliga att underhålla i SL-trafiken...
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Någon särskild du tänker på? De i tunnelbanan brukar funka.M224 skrev:Även rulltrappor verkar totalt omöjliga att underhålla i SL-trafiken...
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Alla tre i Midsommarkransen stod stilla någon vecka. Och den ena i Hägerstensåsen (Personnesidan) har varit avstängd hela april och maj. Nu är även den på norra sidan trasig.daniel_s skrev:Någon särskild du tänker på? De i tunnelbanan brukar funka.M224 skrev:Även rulltrappor verkar totalt omöjliga att underhålla i SL-trafiken...
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Aha. Ja Mik är ju lite jobbig utan rulltrapporna. Undrar om de har fått Covid-19 nånstans?M224 skrev:Alla tre i Midsommarkransen stod stilla någon vecka. Och den ena i Hägerstensåsen (Personnesidan) har varit avstängd hela april och maj. Nu är även den på norra sidan trasig.daniel_s skrev:Någon särskild du tänker på? De i tunnelbanan brukar funka.M224 skrev:Även rulltrappor verkar totalt omöjliga att underhålla i SL-trafiken...
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Jag är glad att jag slipper stå i köerna till hissarna varje dag.
- Hechtwagen
- Inlägg: 3537
- Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
M224 skrev:Alla tre i Midsommarkransen stod stilla någon vecka. Och den ena i Hägerstensåsen (Personnesidan) har varit avstängd hela april och maj. Nu är även den på norra sidan trasig.daniel_s skrev:Någon särskild du tänker på? De i tunnelbanan brukar funka.M224 skrev:Även rulltrappor verkar totalt omöjliga att underhålla i SL-trafiken...
Strömavbrott i Oslos tunnelbana, hundratals norrmän fast i rulltrapporna.
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Har ingenting med underhåll att göra. Inte heller är det MTR som sköter tunnelbanan i Oslo.Hechtwagen skrev:Strömavbrott i Oslos tunnelbana, hundratals norrmän fast i rulltrapporna.
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Det är en s k norgevits, men den är minst lika tillämplig på handfallna stockholmare. Minst 50% skulle nog stå kvar en stund i rulltrappan och knappa på telefonen innan de börjar undra varför de inte är framme redan.Diripsi skrev:Har ingenting med underhåll att göra. Inte heller är det MTR som sköter tunnelbanan i Oslo.Hechtwagen skrev:Strömavbrott i Oslos tunnelbana, hundratals norrmän fast i rulltrapporna.
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Ah, då förstår jag, tänkte inte så långt och missade datumet.daniel_s skrev:Det är en s k norgevits, men den är minst lika tillämplig på handfallna stockholmare. Minst 50% skulle nog stå kvar en stund i rulltrappan och knappa på telefonen innan de börjar undra varför de inte är framme redan.Diripsi skrev:Har ingenting med underhåll att göra. Inte heller är det MTR som sköter tunnelbanan i Oslo.Hechtwagen skrev:Strömavbrott i Oslos tunnelbana, hundratals norrmän fast i rulltrapporna.
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Vad har rulltrappor i tunnelbanan med trådstarten att göra?
-
- Inlägg: 3202
- Blev medlem: söndag 21 augusti 2011 22:53
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Det är rätt imponerande, Vislaren har sagt upp sig från Älvsjö underhåll av pendeltåg. Och bara 28 inlägg senare handlar det om rulltrappor i T-banan tillika med en utflykt till Oslo.BSB101 skrev:Vad har rulltrappor i tunnelbanan med trådstarten att göra?
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
För 25 år sedan så skulle det ha tagit max 6 inlägg innan tråden handlade om tunnelbanans linjenummer. Så mognaden har åtminstone ökat!Lennart Petersen skrev:Det är rätt imponerande, Vislaren har sagt upp sig från Älvsjö underhåll av pendeltåg. Och bara 28 inlägg senare handlar det om rulltrappor i T-banan tillika med en utflykt till Oslo.BSB101 skrev:Vad har rulltrappor i tunnelbanan med trådstarten att göra?

Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Ett av dessa som är ansvariga för kontrollen!Hechtwagen skrev:Trafikverket = Transportstyrelsen?
Nu har det dessutom kommit annonymt från tunnelbanan som har en istagramgrupp där ogentligheter inom tunnelbanan som förekommer som t.e.x. sexuella trakasserier m.m..
Nu har MTR-Pendeln backat om att införa turlisteändringar, och det är inte för att visa goodwill....Utanför b.l.a att Almega slagit cheferna på huvudet för att de först inte förhandlat med facket!
Tydligen ska en av våra chefer blivit likblek i ansiktet av kritiken!
Lägg sedan till att skadeberget ökar..Vår kritik om turlisteändringarna..Folk har flytt..Och semestrarna är i antågande!
Ser inte ljust ut för pendeln, speciellt med tanke på att ingen vill gärna jobba extra heller
Ett större dörrjobb på samtliga X60A/X60 modeller har nu skjutits på framtiden för fjärde året i rad!
Lägg sedan till att man tänker göra en punkt där man tar in ett tåg i taget och tar ner samliga Hvac--aggregat för upparbetning!
Detta utanför all normalt underhåll, var ifrån ska de få all personal till det här..? Och pengar med..?
Vi har inte ens personal att kalara ordinarie verksamhet!
Jo..Jo..! Det vore bäst ändå om SL tog över det i egen regi...
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Världen är otrolig, så är det bara..Lennart Petersen skrev:Det är rätt imponerande, Vislaren har sagt upp sig från Älvsjö underhåll av pendeltåg. Och bara 28 inlägg senare handlar det om rulltrappor i T-banan tillika med en utflykt till Oslo.BSB101 skrev:Vad har rulltrappor i tunnelbanan med trådstarten att göra?


Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Ja... vad är det som har hänt med världen, ordningen är rubbad - fler diskussioner som spårar ur till linjenummer i Tunnelbanan NU!daniel_s skrev:För 25 år sedan så skulle det ha tagit max 6 inlägg innan tråden handlade om tunnelbanans linjenummer. Så mognaden har åtminstone ökat!Lennart Petersen skrev:Det är rätt imponerande, Vislaren har sagt upp sig från Älvsjö underhåll av pendeltåg. Och bara 28 inlägg senare handlar det om rulltrappor i T-banan tillika med en utflykt till Oslo.BSB101 skrev:Vad har rulltrappor i tunnelbanan med trådstarten att göra?
/T
Med reservation för tyckfel.
- Hechtwagen
- Inlägg: 3537
- Blev medlem: tisdag 29 april 2008 21:10
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Diskussionen om linjenummer dog ju när det uppdagades att linjenunret bara ledde resenärerna till rätt tåg i cirka 50% av fallen eftersom samma nummer används i två riktningar.
Står man på T-Centralen och ska åka med linje 14 till Zinkensdamm så är det ju 50% risk att tåget på linje 14 åker åt fel håll.
Kolla på pendeltågen, där är det väl övertydligt att destination trumfar linjenummer med faktor tio!
Står man på T-Centralen och ska åka med linje 14 till Zinkensdamm så är det ju 50% risk att tåget på linje 14 åker åt fel håll.
Kolla på pendeltågen, där är det väl övertydligt att destination trumfar linjenummer med faktor tio!
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
Just Stockholms tunnelbana och pendeltåg är mindre beroende av linjenummer eftersom det är byggt som ett stjärnnät. Andra nät där flera linjer kan ha samma ändstationer och även korsa, så har linjenumret stor betydelse. Det är till avgörande hjälp för folk som inte är från stan.Hechtwagen skrev:Diskussionen om linjenummer dog ju när det uppdagades att linjenunret bara ledde resenärerna till rätt tåg i cirka 50% av fallen eftersom samma nummer används i två riktningar.
Står man på T-Centralen och ska åka med linje 14 till Zinkensdamm så är det ju 50% risk att tåget på linje 14 åker åt fel håll.
Kolla på pendeltågen, där är det väl övertydligt att destination trumfar linjenummer med faktor tio!
Destinationen talar om vart den är på väg till. Linjenumret talar om vilken väg linjen tar. Det är lättare att komma ihåg att man skall ta "17, 18 eller 19 söderut" än att komma ihåg att man kan ta "Gröna linjen till Hagsätra, Farsta Strand, Skarpnäck, Gullmarsplan, Hökarängen eller Högdalen".
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Re: Flykten från New York..Menar MTR.
MTRX rankas högt bland de mest innovativa företagen i Sverige
MTRX har alltsedan företaget kom på den briljanta idén att trafikera Arenastaden mer eller mindre prenumererat på en plats i innovationstoppen. Men denna insikt gjorde signaturen "Inge" redan år 2016: Landstinget: "Alla vägar går till Arenastaden"
MTRX har alltsedan företaget kom på den briljanta idén att trafikera Arenastaden mer eller mindre prenumererat på en plats i innovationstoppen. Men denna insikt gjorde signaturen "Inge" redan år 2016: Landstinget: "Alla vägar går till Arenastaden"