Alla M32 utom 436 har nu varit i Tjeckien och blivit kurerade. 436 har varit avställd sedan 2014 och kommer att skrotas.
De två första M33, 490 och 491 har gått 20.000 km och nu börjar serieleveransen. 492 och 493 finns i Göteborg.
Göteborg, nytt om M32 och M33
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Göteborg, nytt om M32 och M33
Vad är det för åtgärder man har gjort på M32?
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Jag vet inte exakt, men det är bl.a. rostsanering.
Nu har även en enriktningsvagn kommit, nr 501.
Notis finns på Göteborgs spårvägars hemsida.
/Kurt
Notis finns på Göteborgs spårvägars hemsida.
/Kurt
Vad är det med 436?Harald skrev:436 har varit avställd sedan 2014 och kommer att skrotas.
Jag har glömt om det var något och sökfunktionen verkar inte fungera, om det skrivits något.
Som passagerare har jag bara gott att säga om M32 annars.
- Thomas Lange
Johan skrev:Vad är det med 436?Harald skrev:436 har varit avställd sedan 2014 och kommer att skrotas.
Jag har glömt om det var något och sökfunktionen verkar inte fungera, om det skrivits något.
Som passagerare har jag bara gott att säga om M32 annars.
Tillåt en stockholmare att anta att vagnen har varit "reservdelsvagn" och fått lämna vitala delar till andra vagnar för att hålla dem igång under tidigare kritiska perioder. Till slut saknar den så många funktioner att det inte går att återställa den med rimliga insatser.
Ju förr dess bättre.