Igår hade jag vägarna förbi Lidingö och fotograferade lite längs Lidingöbanan.
Som vanligt var det vagnbrist och sträckan Käppala - Gåshaga brygga fick ersättas med buss. Här ankommer 551 Käppala där den ska ta över passagerare från bussen innan färd tillbaka mot Ropsten.
Snart är det dock förhoppningsvis över med bussersättning pga vagnbrist då den nionde A36:an nu levererats. Igår provkördes den och syns här på Gamla Lidingöbron.
Och slutligen tar jag med en liten bild på 557 som är unik med sina lidingöinspirerade motiv på sidorna.
daniel_s skrev:Annars vet du ju var du hittar den - i verkstan
Skämt åsido, bra att det kommer fler vagnar.
Beställer man vagnar från vissa leverantörer måste man, "om behovet är 10 vagnar beställa 20 st, då hälften kan vara avställda". Citat från spårvagnsbeställarhandbokens § 2 moment 3!
Stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Stefan Widén skrev: Beställer man vagnar från vissa leverantörer måste man, "om behovet är 10 vagnar beställa 20 st, då hälften kan vara avställda". Citat från spårvagnsbeställarhandbokens § 2 moment 3! Stefan
"Ju förr - desto bättre .... !"
1966-05-Malmö-650x.jpg (71.47 KiB) Visad 1993 gånger
Ja man hade verkligen ett annat tänk då gällande reserver. Dock ska man i ärlighetens namns säga att allt var inte bättre förr. I senaste Mfss läste om A24 och dess utmaningar. A11/a12 hade för klena korgsidor vilket fick dem att svälla på mitten, A25 hade allvarliga fel på handbromsen och skenbromsarna, A29 bestäldes utan skenbromsar.
Men SS ingenjörer kom snabbt på lösningar och fick i ordning på dem.
Stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll