Fortfarande omtyckt utbyggnad – trots byggstök och störningar
Enligt forumets expertpanel borde tunnelbanorna mellan Odenplan och Arenastaden samt mellan Fridhemsplan och Älvsjö ha störst kritik (röd och orange i diagrammet). Det visar sig dock vara tvärtom. Det är just dessa två utbyggnader som har minst kritik! Har befolkningen dålig koll på hur kollektivtrafik fungerar (t.ex. dimensionerande sträckor) eller har expertpanelen dålig koll på vad befolkningen vill ha (t.ex. unik status)?
Vilka tunnelbaneutbyggnader gillas respektive ogillas?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Vilka tunnelbaneutbyggnader gillas respektive ogillas?
Framförallt har befolkningen dålig koll på vad den själv vill ha!
Re: Vilka tunnelbaneutbyggnader gillas respektive ogillas?
Att befolkningen i allmänhet saknar insikt är inte så konstigt, de får ju reda på det som makthavare, oavsett om det är politiska eller mediala, framhåller. Exempelvis att man inte tycker det är särskilt bra eller viktigt med depåer visar ju på hur lite de förstår.
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Re: Vilka tunnelbaneutbyggnader gillas respektive ogillas?
Som vanligt en fånig och onödigt provokativ fråga. Det finns naturligtvis många fler alternativ än den falska dikotomi du ställer upp här.Enceladus skrev:Fortfarande omtyckt utbyggnad – trots byggstök och störningar
Enligt forumets expertpanel borde tunnelbanorna mellan Odenplan och Arenastaden samt mellan Fridhemsplan och Älvsjö ha störst kritik (röd och orange i diagrammet). Det visar sig dock vara tvärtom. Det är just dessa två utbyggnader som har minst kritik! Har befolkningen dålig koll på hur kollektivtrafik fungerar (t.ex. dimensionerande sträckor) eller har expertpanelen dålig koll på vad befolkningen vill ha (t.ex. unik status)?
De tillfrågade i denna enkät har inget som helst incitament att tänka på helheten, och det kan finnas alla möjliga olika förklaringar till att de har svarat som de gör. Medan de som skriver här snarare har ett helhetsperspektiv på regionens kollektivtrafik. Möjligen undantaget de som frikänner regionen allt ansvar och tycker att politikerna kan bygga hur mycket tunnelbana som helst för att vinna röster.
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
-----------------------
Var sak på sin plats.