Rälen som sticker fram under bilen är en rest av slingan vid Kapellplatsen. På husväggen t.h. syns två kontaktledningsfästen.

Bräckevägens viadukt över spårvägen till Bräcke.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Som störst... Det borde vara nu detStefan Widén skrev:Hej Harald
Men för att nu öppna för en sidotråd i tråden..så undrar jag om det är någon som har fullständig koll på hur stort spårnätet är i gbg..när det var eller är som störst...
De av sand och grus igennsatta spåren är faktiskt trafikspår, de används bara inte. Sidospår i Eklandagatan? Nja det var väl vändslingorblåvitt skrev:Om man skulle ta sig till att även räkna stickspår och oanvända sidospår kan Eklandagatan och ett par av sand och grus igensatta spår bredvid vagnhallen Majorna läggas till samlingen.
!:a amj i år parkerade jag på exakt samma plats som Saabkombin står på,. Vi hade svensexa för min bror som på en parkbänk på andra sidan häcken (utanför vänster bildkant), fick starta dagen med stekt havregrynsgröt! Dagen innan hade en känd cortege rullat genom staden och på denna parkbänk hade det suttit någon eller några som varit så förtjusta i Pripps 7,2% öl att de hade druckit ca 60 stycken flaskor av denna dryck (av antalet kapsyler på marken att döma) Runt om i stan hade kommunens? städpatruller ett digert jobb att återställa gator, parker och torg innan demonstrationerna tog vid.Harald skrev:Det här forumet har väl Webmaster hittat på bara för att vara taskig mot oss göteborgare.Vi har ju nästan inga nedlagda spårvägar att visa upp. Lite finns det i alla fall. De här två bilderna har jag visat förut, men eftersom de ligger kvar på servern, kan jag väl visa dem igen. Och så kan jag passa på att puffa för min sida om en arkeologisk tur längs Säröbanan. Ingen spårväg men i alla fall en lokaljärnväg, som ju också delade spår med spårvägen några år.
Rälen som sticker fram under bilen är en rest av slingan vid Kapellplatsen. På husväggen t.h. syns två kontaktledningsfästen.
Bräckevägens viadukt över spårvägen till Bräcke.