Det går långsamt fram, men det går ändå fram. Vi får väl hurra, inte när vi kommer till Köpenhamn, men när Ringöhallen, eller vad det nu är den ska heta, står färdig. Detta är bara en uppställningshall som kommer att ha möjlighet för daglig service så att den kan användas innan hela anläggningen är klar. Den ska ligga bortåt i bild.
Nya Hisingsbron, södra landfästet. Biltrafiken leds ned till marknivå och Götaleden medan spårvagnarna leds på en viadukt över ledan.
Här blir den nya brogrenen. Spårvägsviadukten i vänster bildkant. Tre stöd leder bort mot Nils Ericsonsgatan och det hitersta stödet mot Lilla Bommen. Huset med trapptaket är Nils Ericson-terminalen.
Intressanta bilder! "Fina" kan man ju knappast säga då inget av det de visar rimligen kan kallas fint. Men de visar på ett fint sätt vad som händer i området!
daniel_s skrev:Intressanta bilder! "Fina" kan man ju knappast säga då inget av det de visar rimligen kan kallas fint. Men de visar på ett fint sätt vad som händer i området!
Håller med!
Förutom att jag tycker att "fina" inte nödvändigtvis behöver betyda detsamma som "vackra"...
För en byggnadsingenjör finns många FINA detaljer att studera.
Och roligt med något som inte handlar om
a) SL-trafiken
b) Coronakrisen
Tack Harald!
/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Trevliga bilder! Nya kollektivtrafikbron från Hisingsbron ner mot Nordstan/Kanaltorget har i mitt tycke vuxit fram till en ganska häftig konstruktion. I alla fall från Göta Älvbron.
Nu är ju Ringöhallen igång... Någon som vet vad den heter "på riktigt" och vad den fått för förkortning (av typen MX, RTX, SLX)?
Kollektivtrafik- och spårtrafikintresserad med specialintresse för trafikplanering och schemaläggning av spårtrafik.
Henrik W skrev:Trevliga bilder! Nya kollektivtrafikbron från Hisingsbron ner mot Nordstan/Kanaltorget har i mitt tycke vuxit fram till en ganska häftig konstruktion. I alla fall från Göta Älvbron.
Nu är ju Ringöhallen igång... Någon som vet vad den heter "på riktigt" och vad den fått för förkortning (av typen MX, RTX, SLX)?
Som CS skrev ovan så är förkortningen "RÖX". Det riktiga namnet på depån är "Depå Ringön" eller "Ringödepån".