Blir det 15-minuterstrafik ända till midnatt alla dagar, vilket nämndes tidigare?Östgötatrafiken skrev:Efter sommaren utökas antalet avgångar med linje 2 och 3 på kvällar fram till midnatt samt under helger.
Utredning föreslår mer spårväg & nytt linjenät i Norrköping
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Utredning föreslår mer spårväg & nytt linjenät i Norrköp
Återstår att se. Höstens tidtabeller har inte publicerats ännu. De brukar dyka upp nån gång under sommaren.
Den självklara lösningen torde vara att den av Enceladus föreslagna tunnelbanan till Flemingsberg förlängs till Norrköping. Pengar brukar inte vara ett problem i Enceladus värld.TKO skrev:Trafik till kl 02 lär inte tillfredställa skribenten 'Enceladus' krav på natttrafik. Fast krogarna i Nkp kanske stänger kl 01, det gjorde dom - om jag minns rätt - på den tiden jag hade anledning att fundera över detta!
/TKO
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
-----------------------
Var sak på sin plats.
Excellent!
Jag har för mej att skribenten - tillsammans med KD:s kollektivtrafiksguru - att t-banan skall förlängas till Södertälje.
/TKO
Jag har för mej att skribenten - tillsammans med KD:s kollektivtrafiksguru - att t-banan skall förlängas till Södertälje.
/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Idag släpptes höstens tidtabeller. Det blir 15-minutertrafik på spårvagnslinjerna alla dagar fram till midnatt. Varannan vagn vänder dock vid Norr tull så att det blir 30-minuterstrafik norr därom. På fredag och lördag blir det 30-minuterstrafik från midnatt till 02:30, därefter går det 60 minuter till sista turen 03:30 från Söder tull.Enceladus skrev:Blir det 15-minuterstrafik ända till midnatt alla dagar, vilket nämndes tidigare?