Solklar information från SL!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Solklar information från SL!
Dessa två skyltar sitter bredvid varandra vid Årstaberg:
/TKOVölker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Re: Solklar information från SL!
Har dom dragit igång de nya apparaterna än?
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
Kan bara rapportera från Södertälje, och här har de ännu inte kommit igång.Odd skrev:Har dom dragit igång de nya apparaterna än?
Besök gärna min hemsida http://www.jowahlen.se!
Inte i Årstaberg heller!
Om det beror på tekniska faktorer - kanske inte finns fungerande automater - eller om avtalsfrågan med kortutgivarna inte är löst har jag ingen aning om.
Men eftersom det verkar dröja kanske SL ska ta och läsa igenom de två texterna och fundera över om bägge verkligen stämmer...
(det var egentligen det jag ville uppmärksamma!)
/TKO
Om det beror på tekniska faktorer - kanske inte finns fungerande automater - eller om avtalsfrågan med kortutgivarna inte är löst har jag ingen aning om.
Men eftersom det verkar dröja kanske SL ska ta och läsa igenom de två texterna och fundera över om bägge verkligen stämmer...
(det var egentligen det jag ville uppmärksamma!)
/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Skall det sitta någon display eller liknande på blippapparaten för betalkort/kreditkort ?
Man borde väl informera vad en biljett kostar (prisinformationslagen) ?
Den ena skylten, som talar om "böter" - är tänkt att sitta vid blippapparaten för kontaktlösa kort.tuc skrev:Skall det sitta någon display eller liknande på blippapparaten för betalkort/kreditkort ?
Den andra skylten, som istället använder begreppet "tilläggsavgift" sitter vid de vanliga blippapparaterna.
/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Tester pågår, systemet planeras att tas i bruk till hösten.
Vilket år?lirdo skrev:Tester pågår, systemet planeras att tas i bruk till hösten.